• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    Άσκηση, πρακτική, μαθητεία – ποιο σας ταιριάζει;  / Traineeship, internship, apprenticeship – which one is for you?

    Πρακτική Άσκηση στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    60 άτομα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher-National Contract @ DRC Greece

    Η ΕΣΤΙΑ αναζητά Γενικό Διευθυντή

    Εργοθεραπευτής/τρια στην ΕΣΤΙΑ

    Θέσεις εργασίας στο Σωματείο “ΙΚΕΛΟΣ”

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Νέοι κανόνες για δίκαιους κατώτατους μισθούς στην ΕΕ

    Η Επιτροπή χαιρετίζει την επίτευξη πολιτικής συμφωνίας σχετικά με επαρκείς κατώτατους μισθούς για τους εργαζομένους στην ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

    Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

    Protection Assistant @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στις δομές του ΚΥΑΔΑ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός (Πλήρους Απασχόλησης) | Zeuxis

    Άσκηση, πρακτική, μαθητεία – ποιο σας ταιριάζει;  / Traineeship, internship, apprenticeship – which one is for you?

    Πρακτική Άσκηση στο Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    60 άτομα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    1η Διεθνής Επιστημονική Ημερίδα fact-checking στην Ελλάδα

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher-National Contract @ DRC Greece

    Η ΕΣΤΙΑ αναζητά Γενικό Διευθυντή

    Εργοθεραπευτής/τρια στην ΕΣΤΙΑ

    Θέσεις εργασίας στο Σωματείο “ΙΚΕΛΟΣ”

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Δικαίωμα στην υγεία – Δικαίωμα στη ζωή

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

    Παιδιά-μετανάστες: τα δικαιώματά τους σε περίθαλψη και εκπαίδευση

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

    Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη βιοποικιλότητα και ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Περιβάλλοντος

    Κλιματική αλλαγή, ενεργειακή ανεξαρτησία, ενεργειακή φτώχεια: ταχύτερη δράση ζητά το ΕΚ

    ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

    Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

    433 Θέσεις Πρακτικής Άσκησης Schuman στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τους στόχους των κρατών μελών για μια πιο κοινωνική Ευρώπη έως το 2030

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    16o τεύχος – Κοινωνική Πολιτική

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Ανοιχτή Πρόσκληση για οικονομική υποστήριξη σε απομακρυσμένα σχολεία

    Νέοι κανόνες για δίκαιους κατώτατους μισθούς στην ΕΕ

    Η Επιτροπή χαιρετίζει την επίτευξη πολιτικής συμφωνίας σχετικά με επαρκείς κατώτατους μισθούς για τους εργαζομένους στην ΕΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών στην Ελλάδα 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Η Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά 2022

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία 2022-2023

    Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+Ατόμων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική LGBTQIA2+ Ατόμων (Online)

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη 2022

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    «e-Σχολείο Μακροχρόνιας Φροντίδας»

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου

    Ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση του καρκίνου: Η Επιτροπή ξεκινάει διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ για το «δικαίωμα στη λήθη»

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    Οι σοβαρές επιπτώσεις της καπνοβιομηχανίας στο περιβάλλον

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» |  Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    «Σύγχρονες προκλήσεις στην Κοινοτική Ψυχιατρική» | Διαδικτυακή διάλεξη του καθ. Benedetto Saraceno

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    Παγκόσμια Στατιστικά για την Υγεία | Έκθεση 2022

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Προβληματισμοί για την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Κύπρο και η ταυτότητα της πολυπολιτισμικότητας

29 Δεκεμβρίου, 2020
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
0
διαπολιτισμική-εκπαίδευση

Γιώτα Μαστροσαββάκη

Απόφοιτη Ψυχολογίας – Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Κοινωνικής & Αναπτυξιακής Ψυχολογίας – Πανεπιστήμιο Κύπρου

            Το πρόβλημα της πολυπολιτισμικότητας στην Κύπρο είτε αφορά οικονομικούς μετανάστες, είτε πρόσφυγες, παρόλο που δεν αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα προβλήματα της χώρας, απαιτεί ισάξια αντιμετώπιση με λοιπούς προβληματισμούς. Κάθε παιδί με διαφορετικό πολιτισμό υπόβαθρο, δικαιούται ίση μεταχείριση και ένα εκπαιδευτικό προσωπικό, ικανό να μπορεί να διδάξει και να ενσωματώσει εκπαιδευτικές πολιτικές γι’ αυτά τα παιδιά (Πέτρου, 2007).

Χρίζει επιτακτικής ανάγκη, η θεσμοθέτηση και η εφαρμογή ομαλού και ασφαλούς μοντέλου πλουραλισμού, για την πιο δυνατή και αξιοκρατική εκπαίδευση σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Χώρα με αρκετούς οικονομικούς μετανάστες όπως η Κύπρος (Πέτρου, 2007).

Το κυπριακό σχολείο μέχρι και σήμερα παρόλες τις μεταρρυθμίσεις και προσπάθειες για την καλύτερη παροχή διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, παραμένει αρκετά παραδοσιακό όσον αφορά την οργάνωση και την υποδομή του, γεγονός που αντανακλά μια συντηρητική στάση της κυπριακής κοινωνίας σε άτομα από διαφορετικές εθνοπολιτισμικές ομάδες. Κάτι που καθιστά το σύστημα εκπαίδευσης αδύναμο, με αποτέλεσμα να νοσεί από τεχνικές και στρατηγικές (Φωτίου, 2010 οπ. ανφ. Στον ΕΟΚ, 2010).

Η κυπριακή κοινότητα σε πολυπολιτισμικά ζητήματα δεν είναι η μοναδική, αφού φαίνεται να μοιάζει με την ελληνική κατάσταση σε πολλούς τρόπους. Η εκπαιδευτική πρακτική και στις δύο χώρες καταγράφει την ποικιλομορφία των μειονοτήτων ως ένα είδος ανεπάρκειας που πρέπει να «αντιμετωπίζεται» γρήγορα, ώστε αυτά τα παιδιά να μπορούν να εξομοιωθούν. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου δεν δίνει την επαρκή προσοχή που χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να δεχτεί εκπαιδευτικούς με γνώση για διαπολιτισμικά ζητήματα (Angelides, Stylianou & Leigh, 2004).

Ο λόγος που έμμεσα η κυβέρνηση υποβαθμίζει την διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Κύπρο, αποτελούν οι συνέπειες της μονοπολιτισμικής εκπαίδευσης, όπως είναι χαρακτηριστική των κυπριακών σχολείων.

Το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να αγνοήσει τις διεθνείς εκπαιδευτικές εξελίξεις και τις ιδιαίτερες συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί. Ο πληθυσμός της Κύπρου δεν είναι πλέον ομογενής. Οι κοινωνίες και οι μειονότητες δημιουργούνται και συμμετέχουν ενεργά στη ζωή της χώρας.

Ως εκ τούτου, ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της σύγχρονης κυπριακής κοινωνίας προδικάζει τον κίνδυνο πως η κυπριακή παιδεία που παρέχεται από τα κυπριακά σχολεία προσφέρει μια μονοπολιτισμική στάση. Αυτή η στάση προέρχεται από μια πιο μαζεμένη και διχασμένη πολιτική που χαρακτηρίζεται από κοινωνικά στερεότυπα, διακρίσεις, εντάσεις μεταξύ ομάδων και ρατσιστικές συμπεριφορές (Angelides, Stylianou & Leigh, 2004).

Οι υπάρχουσες έρευνες για την διαφορετικότητα έχουν εκτιμήσει ως επί το πλείστoν την ατομική συμπεριφορά των μελών της ομάδας της πλειοψηφίας, σε σχέση με τις πτυχές των σχέσεων μεταξύ ομάδων, όπως η προκατάληψη και τα στερεότυπα (Guimond et al., 2014). Στον επιστημονικό τομέα υπάρχει λιγότερη έρευνα σχετικά με τις πραγματικές πολιτικές πολυμορφίας σε οργανωτικά πλαίσια. Η θέσπιση της κοινωνικής ταυτότητας υφίσταται για να εξηγήσουμε γιατί και πώς οι προσεγγίσεις διαφορετικότητας μπορούν να επηρεάσουν τα ακαδημαϊκά κενά μεταξύ των μειονοτικών και των πλειοψηφικών μαθητών (Celeste, Baysu, Phalet, Meeussen, & Kende, 2019).

Από την άποψη της κοινωνικής ταυτότητας, τα πολιτισμικά διαφορετικά σχολεία ως πλαίσια μεταξύ ομάδων καθιστούν την ταυτότητα των μειονοτήτων σημαντική. Όταν η ταυτότητα των μειονοτήτων αποτιμώνται στο πλαίσιο, οι μαθητές της μειονότητας θα αισθάνονται περισσότερο συμπεριλαμβανόμενοι και θα αποδίδουν καλύτερα εκπαιδευτικά (Derks, Laar & Ellemers, 2007). Αντίθετα, όταν το πλαίσιο απειλεί την ταυτότητα, εμπειρίες αποκλεισμού, διακρίσεις ή αρνητικές στερεοτυπίες στις μειονότητες, η ταυτότητά τους υποτιμάται (Derks, Laar & Ellemers, 2007· Verkuyten, 2005).

Η παρουσία της απειλούμενης ταυτότητας για τους μαθητές μειονοτήτων είναι καθοριστικής σημασίας για την κατανόηση των διαφορών στις επιδόσεις των μαθητών από διαφορετικούς πολιτισμούς και εθνικότητες.

Είναι απαραίτητο, να κατανοήσουμε καλύτερα τις διαδικασίες απειλής ταυτότητας και πώς αλληλοεπιδρούν με άλλους παράγοντες σε ένα φάσμα κοινωνικών περιβαλλόντων, ο επείγων χαρακτήρας και η σημασία του θέματος της επίτευξης των μειονοτήτων μας οδηγούν στην επικέντρωση στην εξέταση αυτών των διαδικασιών στο σχολείο.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που θα μπορούσαν να αλληλοεπιδρούν με την απειλή ταυτότητας στην αίθουσα διδασκαλίας. Κατά την είσοδο σε ένα σημαντικό κοινωνικό περιβάλλον, όπως μια τάξη, ένα άτομο τείνει να κάνει μια γενική αξιολόγηση. Το ερώτημα σε αυτό το πέρασμα της εισόδου αποτελεί εάν η ταυτότητα του εκάστοτε ατόμου αποτελεί παράγοντα των αποτελεσμάτων του. Εστιαζόμενοι σε περιπτώσεις όπου η ταυτότητα του ατόμου έχει ενδεχομένως αρνητικές και όχι θετικές συνέπειες για το άτομο, δηλαδή τις περισσότερες εθνικότητες των μειονοτήτων, γνωρίζουμε ότι στον σχολικό χώρο εμπίπτουν σε μια κατηγορία καταστάσεων όπου θα μπορούσαν να κριθούν αρνητικά λόγω της φυλής τους (Fox, 1993).

      Ο διαπολιτισμός που ενέχεται στην Κυπριακή Δημοκρατία και η φυλετική διάκριση σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική πολιτική και διάκριση που υφίσταται μέχρι σήμερα ως ένα σημείο, φέρουν εμάς να προβληματιζόμαστε για το θέμα αυτό, και να προτείνουμε ως ανθρωπιστικοί επιστήμονες την καλύτερη βιώσιμη και θεσμοθετημένη λύση για την παροχή ίσων ευκαιριών στους μειονοτικούς πληθυσμούς. Τα συμπεράσματα της ανάλυσης αυτής τείνουν να ενισχύσουν τους προβληματισμούς για ανάγκη δημιουργίας απαραίτητων ενεργειών με στόχο την βελτίωση των πολιτικών του εκπαιδευτικού συστήματος, για παιδιά διαφορετικής γλώσσας, κουλτούρας και εθνικότητας.

 

Βιβλιογραφικές Αναφορές

  • Angelides, P., Stylianou, T., & Leigh, J. (2004). Multicultural education in Cyprus: a pot of multicultural assimilation?. Intercultural Education, 15(3), 307-315.
  • Celeste, L., Baysu, G., Phalet, K., Meeussen, L., & Kende, J. (2019). Can school diversity policies reduce belonging and achievement gaps between minority and majority youth? Multiculturalism, colorblindness, and assimilationism assessed. Personality and Social Psychology Bulletin, 0146167219838577
  • Derks, B., Van Laar, C., & Ellemers, N. (2007). The beneficial effects of social identity protection on the performance motivation of members of devalued groups. Social Issues and Policy Review, 1, 217-256. doi:10.1111/j.1751-2409.2007.00008.x
  • EOK (2010). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Ανάκτηση από http://www.eokcy.org/data/uploads/docs/DeltiaEOK/deltio-eok-teyxos-11.pdf
  • Fox, M. (1993). Psychological perspectives in education. London: Cassell.
  • Guimond, S., de la Sablonnière, R., & Nugier, A. (2014). Living in a multicultural world: Intergroup ideologies and the societal context of intergroup relations. European Review of Social Psychology, 25(1), 142-188.
  • Πέτρου, Π. Π. (2007). Η διαπολιτισμικότητα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου (No. GRI-2008-1198). Aristotle University of Thessaloniki.
  • Verkuyten, M. (2005). Ethnic group identification and group evaluation among minority and majority groups: Testing the multiculturalism hypothesis. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 121-138. doi:10.1037/0022-3514.88.1.121

 

Διαβάστε Επίσης  Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των γονέων στη διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου;

Tags: εκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήκοινωνική πολιτική αρθρογραφίαΚύπροςπολυπολιτισμικότητα

Related Posts

Peter Jarvis “Εκπαίδευση Ενηλίκων και Διά Βίου Μάθηση: Θεωρία και πράξη”
Βιβλία

Peter Jarvis “Εκπαίδευση Ενηλίκων και Διά Βίου Μάθηση: Θεωρία και πράξη”

by admin
27 Ιουνίου, 2022
0

Αναθεωρηµένη και εµπλουτισµένη έκδοση ενός από τα πιο αναγνωρισµένα βιβλία για την εκπαίδευση ενηλίκων.

Read more
Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

Ευρωπαϊκό Έργο “LIFE TWO” | Spring School/Città di Castello – Ιταλία

24 Ιουνίου, 2022
Θερινό Σχολείο του ΕΑΠ «Φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές και τεχνικά έργα»

Θερινό Σχολείο του ΕΑΠ «Φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές και τεχνικά έργα»

23 Ιουνίου, 2022
Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

Το ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στην υλοποίηση του έργου «Κέντρα Εξυπηρέτησης Μεταναστών»

23 Ιουνίου, 2022
ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

Το Συμβούλιο συνιστά ευρωπαϊκή προσέγγιση για τα μικροδιαπιστευτήρια

23 Ιουνίου, 2022
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτονομία: Καντ VS Habermas

Αυτονομία: Καντ VS Habermas

28 Ιουνίου, 2022
Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

Μάστερ στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης

28 Ιουνίου, 2022

Συμβάσεις μίσθωσης διδακτικού έργου στην ΑΣΠΑΙΤΕ

28 Ιουνίου, 2022

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 5.956 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Ενδοοικογενειακή βία: Οδηγίες και Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της

Ενδοοικογενειακή βία: Οδηγίες και Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της

Πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία» στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Πρόγραμμα "Στέγαση και Εργασία για τους Άστεγους" | Νέο σχέδιο χρηματοδότησης

5 οργανώσεις στην Ευρώπη ενώνουν δυνάμεις για την καταπολέμηση της εμπορίας γυναικών στο διαδίκτυο

5 οργανώσεις στην Ευρώπη ενώνουν δυνάμεις για την καταπολέμηση της εμπορίας γυναικών στο διαδίκτυο

socialpolicy.gr

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!