• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Προβληματισμοί για την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Κύπρο και η ταυτότητα της πολυπολιτισμικότητας

29 Δεκεμβρίου, 2020
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
0
διαπολιτισμική-εκπαίδευση

Γιώτα Μαστροσαββάκη

Απόφοιτη Ψυχολογίας – Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Κοινωνικής & Αναπτυξιακής Ψυχολογίας – Πανεπιστήμιο Κύπρου

            Το πρόβλημα της πολυπολιτισμικότητας στην Κύπρο είτε αφορά οικονομικούς μετανάστες, είτε πρόσφυγες, παρόλο που δεν αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα προβλήματα της χώρας, απαιτεί ισάξια αντιμετώπιση με λοιπούς προβληματισμούς. Κάθε παιδί με διαφορετικό πολιτισμό υπόβαθρο, δικαιούται ίση μεταχείριση και ένα εκπαιδευτικό προσωπικό, ικανό να μπορεί να διδάξει και να ενσωματώσει εκπαιδευτικές πολιτικές γι’ αυτά τα παιδιά (Πέτρου, 2007).

Χρίζει επιτακτικής ανάγκη, η θεσμοθέτηση και η εφαρμογή ομαλού και ασφαλούς μοντέλου πλουραλισμού, για την πιο δυνατή και αξιοκρατική εκπαίδευση σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Χώρα με αρκετούς οικονομικούς μετανάστες όπως η Κύπρος (Πέτρου, 2007).

Το κυπριακό σχολείο μέχρι και σήμερα παρόλες τις μεταρρυθμίσεις και προσπάθειες για την καλύτερη παροχή διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, παραμένει αρκετά παραδοσιακό όσον αφορά την οργάνωση και την υποδομή του, γεγονός που αντανακλά μια συντηρητική στάση της κυπριακής κοινωνίας σε άτομα από διαφορετικές εθνοπολιτισμικές ομάδες. Κάτι που καθιστά το σύστημα εκπαίδευσης αδύναμο, με αποτέλεσμα να νοσεί από τεχνικές και στρατηγικές (Φωτίου, 2010 οπ. ανφ. Στον ΕΟΚ, 2010).

Η κυπριακή κοινότητα σε πολυπολιτισμικά ζητήματα δεν είναι η μοναδική, αφού φαίνεται να μοιάζει με την ελληνική κατάσταση σε πολλούς τρόπους. Η εκπαιδευτική πρακτική και στις δύο χώρες καταγράφει την ποικιλομορφία των μειονοτήτων ως ένα είδος ανεπάρκειας που πρέπει να «αντιμετωπίζεται» γρήγορα, ώστε αυτά τα παιδιά να μπορούν να εξομοιωθούν. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου δεν δίνει την επαρκή προσοχή που χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να δεχτεί εκπαιδευτικούς με γνώση για διαπολιτισμικά ζητήματα (Angelides, Stylianou & Leigh, 2004).

Ο λόγος που έμμεσα η κυβέρνηση υποβαθμίζει την διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Κύπρο, αποτελούν οι συνέπειες της μονοπολιτισμικής εκπαίδευσης, όπως είναι χαρακτηριστική των κυπριακών σχολείων.

Το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να αγνοήσει τις διεθνείς εκπαιδευτικές εξελίξεις και τις ιδιαίτερες συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί. Ο πληθυσμός της Κύπρου δεν είναι πλέον ομογενής. Οι κοινωνίες και οι μειονότητες δημιουργούνται και συμμετέχουν ενεργά στη ζωή της χώρας.

Ως εκ τούτου, ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της σύγχρονης κυπριακής κοινωνίας προδικάζει τον κίνδυνο πως η κυπριακή παιδεία που παρέχεται από τα κυπριακά σχολεία προσφέρει μια μονοπολιτισμική στάση. Αυτή η στάση προέρχεται από μια πιο μαζεμένη και διχασμένη πολιτική που χαρακτηρίζεται από κοινωνικά στερεότυπα, διακρίσεις, εντάσεις μεταξύ ομάδων και ρατσιστικές συμπεριφορές (Angelides, Stylianou & Leigh, 2004).

Οι υπάρχουσες έρευνες για την διαφορετικότητα έχουν εκτιμήσει ως επί το πλείστoν την ατομική συμπεριφορά των μελών της ομάδας της πλειοψηφίας, σε σχέση με τις πτυχές των σχέσεων μεταξύ ομάδων, όπως η προκατάληψη και τα στερεότυπα (Guimond et al., 2014). Στον επιστημονικό τομέα υπάρχει λιγότερη έρευνα σχετικά με τις πραγματικές πολιτικές πολυμορφίας σε οργανωτικά πλαίσια. Η θέσπιση της κοινωνικής ταυτότητας υφίσταται για να εξηγήσουμε γιατί και πώς οι προσεγγίσεις διαφορετικότητας μπορούν να επηρεάσουν τα ακαδημαϊκά κενά μεταξύ των μειονοτικών και των πλειοψηφικών μαθητών (Celeste, Baysu, Phalet, Meeussen, & Kende, 2019).

Από την άποψη της κοινωνικής ταυτότητας, τα πολιτισμικά διαφορετικά σχολεία ως πλαίσια μεταξύ ομάδων καθιστούν την ταυτότητα των μειονοτήτων σημαντική. Όταν η ταυτότητα των μειονοτήτων αποτιμώνται στο πλαίσιο, οι μαθητές της μειονότητας θα αισθάνονται περισσότερο συμπεριλαμβανόμενοι και θα αποδίδουν καλύτερα εκπαιδευτικά (Derks, Laar & Ellemers, 2007). Αντίθετα, όταν το πλαίσιο απειλεί την ταυτότητα, εμπειρίες αποκλεισμού, διακρίσεις ή αρνητικές στερεοτυπίες στις μειονότητες, η ταυτότητά τους υποτιμάται (Derks, Laar & Ellemers, 2007· Verkuyten, 2005).

Η παρουσία της απειλούμενης ταυτότητας για τους μαθητές μειονοτήτων είναι καθοριστικής σημασίας για την κατανόηση των διαφορών στις επιδόσεις των μαθητών από διαφορετικούς πολιτισμούς και εθνικότητες.

Είναι απαραίτητο, να κατανοήσουμε καλύτερα τις διαδικασίες απειλής ταυτότητας και πώς αλληλοεπιδρούν με άλλους παράγοντες σε ένα φάσμα κοινωνικών περιβαλλόντων, ο επείγων χαρακτήρας και η σημασία του θέματος της επίτευξης των μειονοτήτων μας οδηγούν στην επικέντρωση στην εξέταση αυτών των διαδικασιών στο σχολείο.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που θα μπορούσαν να αλληλοεπιδρούν με την απειλή ταυτότητας στην αίθουσα διδασκαλίας. Κατά την είσοδο σε ένα σημαντικό κοινωνικό περιβάλλον, όπως μια τάξη, ένα άτομο τείνει να κάνει μια γενική αξιολόγηση. Το ερώτημα σε αυτό το πέρασμα της εισόδου αποτελεί εάν η ταυτότητα του εκάστοτε ατόμου αποτελεί παράγοντα των αποτελεσμάτων του. Εστιαζόμενοι σε περιπτώσεις όπου η ταυτότητα του ατόμου έχει ενδεχομένως αρνητικές και όχι θετικές συνέπειες για το άτομο, δηλαδή τις περισσότερες εθνικότητες των μειονοτήτων, γνωρίζουμε ότι στον σχολικό χώρο εμπίπτουν σε μια κατηγορία καταστάσεων όπου θα μπορούσαν να κριθούν αρνητικά λόγω της φυλής τους (Fox, 1993).

      Ο διαπολιτισμός που ενέχεται στην Κυπριακή Δημοκρατία και η φυλετική διάκριση σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική πολιτική και διάκριση που υφίσταται μέχρι σήμερα ως ένα σημείο, φέρουν εμάς να προβληματιζόμαστε για το θέμα αυτό, και να προτείνουμε ως ανθρωπιστικοί επιστήμονες την καλύτερη βιώσιμη και θεσμοθετημένη λύση για την παροχή ίσων ευκαιριών στους μειονοτικούς πληθυσμούς. Τα συμπεράσματα της ανάλυσης αυτής τείνουν να ενισχύσουν τους προβληματισμούς για ανάγκη δημιουργίας απαραίτητων ενεργειών με στόχο την βελτίωση των πολιτικών του εκπαιδευτικού συστήματος, για παιδιά διαφορετικής γλώσσας, κουλτούρας και εθνικότητας.

 

Βιβλιογραφικές Αναφορές

  • Angelides, P., Stylianou, T., & Leigh, J. (2004). Multicultural education in Cyprus: a pot of multicultural assimilation?. Intercultural Education, 15(3), 307-315.
  • Celeste, L., Baysu, G., Phalet, K., Meeussen, L., & Kende, J. (2019). Can school diversity policies reduce belonging and achievement gaps between minority and majority youth? Multiculturalism, colorblindness, and assimilationism assessed. Personality and Social Psychology Bulletin, 0146167219838577
  • Derks, B., Van Laar, C., & Ellemers, N. (2007). The beneficial effects of social identity protection on the performance motivation of members of devalued groups. Social Issues and Policy Review, 1, 217-256. doi:10.1111/j.1751-2409.2007.00008.x
  • EOK (2010). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Ανάκτηση από http://www.eokcy.org/data/uploads/docs/DeltiaEOK/deltio-eok-teyxos-11.pdf
  • Fox, M. (1993). Psychological perspectives in education. London: Cassell.
  • Guimond, S., de la Sablonnière, R., & Nugier, A. (2014). Living in a multicultural world: Intergroup ideologies and the societal context of intergroup relations. European Review of Social Psychology, 25(1), 142-188.
  • Πέτρου, Π. Π. (2007). Η διαπολιτισμικότητα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου (No. GRI-2008-1198). Aristotle University of Thessaloniki.
  • Verkuyten, M. (2005). Ethnic group identification and group evaluation among minority and majority groups: Testing the multiculturalism hypothesis. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 121-138. doi:10.1037/0022-3514.88.1.121

 

Διαβάστε Επίσης  “Cypriot youth and online Content: Looking beyond the single Perspective in information access Systems”: Νέο ερευνητικό έργο για την πληροφοριακή παιδεία με τη συμμετοχή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

Tags: εκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήκοινωνική πολιτική αρθρογραφίαΚύπροςπολυπολιτισμικότητα

Related Posts

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024
Μεταπτυχιακά

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

by admin
20 Μαρτίου, 2023
0

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 έχει ήδη αρχίσει και ολοκληρώνεται στις 30 Μαΐου 2023.

Read more
Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

13 Μαρτίου, 2023
ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών

13 Μαρτίου, 2023
Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

6 Μαρτίου, 2023
Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

2 Μαρτίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

20 Μαρτίου, 2023
Class and Status | Journal of Critical Approaches to Social Divisions

Class and Status | Journal of Critical Approaches to Social Divisions

20 Μαρτίου, 2023
Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

20 Μαρτίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.064 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Ενδοοικογενειακή βία: Οδηγίες και Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της

Ενδοοικογενειακή βία: Οδηγίες και Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της

Πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία» στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Πρόγραμμα "Στέγαση και Εργασία για τους Άστεγους" | Νέο σχέδιο χρηματοδότησης

5 οργανώσεις στην Ευρώπη ενώνουν δυνάμεις για την καταπολέμηση της εμπορίας γυναικών στο διαδίκτυο

5 οργανώσεις στην Ευρώπη ενώνουν δυνάμεις για την καταπολέμηση της εμπορίας γυναικών στο διαδίκτυο

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!