Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και η UNICEF συνεργάζονται για τη δημιουργία Κέντρου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, μια πρωτοβουλία που στοχεύει όχι μόνο στην προώθηση και προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών, αλλά και στην κοινωνική τους ένταξη. Η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας σηματοδοτεί την έναρξη ενός κέντρου που θα παρέχει εκπαίδευση, επιμόρφωση και υποστήριξη σε παιδιά και νέους.
Το Κέντρο, σε συνεργασία και με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, θα διασφαλίσει την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού με την πλήρη ένταξή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνική ζωή. Παράλληλα, θα λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ της πανεπιστημιακής κοινότητας, της τοπικής κοινωνίας και των φορέων προστασίας των παιδιών, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση βιώσιμων πολιτικών κοινωνικής ένταξης.
Το Κέντρο για τα Δικαιώματα του Παιδιού θα αναλάβει ερευνητικές και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, θα υλοποιήσει ενημερωτικές δράσεις και θα ενισχύσει στρατηγικές συνεργασίες.
Επιπρόσθετα, η UNICEF και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις που στοχεύουν τόσο στην πρόληψη όσο και στην καταπολέμηση του φαινομένου.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας προβλέπονται δράσεις σχετικά με:
- Την ενίσχυση της συνεργασίας των σχολικών μονάδων με τα στελέχη εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να παρέχουν σχετική τεχνογνωσία, καθώς και με το Κέντρο για τα Δικαιώματα του Παιδιού του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και την UNICEF για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών/μαθητριών, για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις πολλαπλές συνέπειές του.
- Τον μετασχηματισμό των στάσεων και την προώθηση θετικών συμπεριφορών, μέσα από δραστηριότητες στοχευμένες, μικρής διάρκειας διαδραστικές, αναστοχαστικές και εστιασμένες στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, που συνδέονται με το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και προωθούν μια ολιστική προσέγγιση για το σχολείο ως ασφαλή χώρο, που εστιάζει στην ευημερία και την ανάπτυξη των μαθητών/μαθητριών και την ενίσχυση της αίσθησης του ανήκειν.
- Την ανάπτυξη μιας κοινότητας πρακτικής μεταξύ σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, για την ανατροφοδότηση των δράσεων και την ανάδειξη των βέλτιστων πρακτικών.
Πηγή: unicef.org/greece/
Discover more from socialpolicy.gr
Subscribe to get the latest posts sent to your email.










































