• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις εργασίας στην UNESCO

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Θέσεις εργασίας στην Grant Thornton

    Ευκαιρίες Καριέρας | UN Women

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Υπεύθυνοι Καθημερινής Φροντίδας Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    «Κραυγαλέα η αναποτελεσματικότητα των κοινοτικών εργαλείων για την κινητικότητα των εργαζομένων στην Ε.Ε.»

    Θέσεις Εργασίας στην Ελλάδα μέσω EURES

    Θέση Φαρμακοποιού για τη νέα Δομή Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Ξηρομέρου

    Θέση Φαρμακοποιού για τη νέα Δομή Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Ξηρομέρου

    Θέσεις εργασίας στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Θέσεις Εργασίας Υπεύθυνου/ης Καθημερινής Φροντίδας Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων “TEEN SPIRIT I – TEEN SPIRIT II”

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πύλου-Νέστορος

    Νέο πρόγραμμα επιμόρφωσης στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντείου Πανεπιστημίου «Σχεδιασμός και Οργάνωση δράσεων αλληλεγγύης και Κοινωνική Πολιτική»

    4 θέσεις για παροχή διδακτικού έργου στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Η Εφαρμογή των Πολιτικών Ισότητας των Φύλων στους Δήμους και τις Περιφέρειες -Ετήσια Έκθεση 2024

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

    Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις εργασίας στην UNESCO

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Θέσεις εργασίας στην Grant Thornton

    Ευκαιρίες Καριέρας | UN Women

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Υπεύθυνοι Καθημερινής Φροντίδας Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    «Κραυγαλέα η αναποτελεσματικότητα των κοινοτικών εργαλείων για την κινητικότητα των εργαζομένων στην Ε.Ε.»

    Θέσεις Εργασίας στην Ελλάδα μέσω EURES

    Θέση Φαρμακοποιού για τη νέα Δομή Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Ξηρομέρου

    Θέση Φαρμακοποιού για τη νέα Δομή Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Ξηρομέρου

    Θέσεις εργασίας στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

    Θέσεις Εργασίας | Ε.Κ.ΠΟ.Σ.ΠΟ. ΝΟΣΤΟΣ

    Θέσεις Εργασίας Υπεύθυνου/ης Καθημερινής Φροντίδας Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων “TEEN SPIRIT I – TEEN SPIRIT II”

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πύλου-Νέστορος

    Νέο πρόγραμμα επιμόρφωσης στο Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντείου Πανεπιστημίου «Σχεδιασμός και Οργάνωση δράσεων αλληλεγγύης και Κοινωνική Πολιτική»

    4 θέσεις για παροχή διδακτικού έργου στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

    Γυναίκες και Υγεία: Ενημερωτικό Σημείωμα του Παρατηρητηρίου Ισότητας των Φύλων

    Η Εφαρμογή των Πολιτικών Ισότητας των Φύλων στους Δήμους και τις Περιφέρειες -Ετήσια Έκθεση 2024

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΑCTSAFE – Παραστατική Τέχνη και Συνηγορία για την Πρόληψη της Έμφυλης Βίας

    ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

    Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Νέες μελέτες εξετάζουν την σπουδαιότητα της επένδυσης στην πρώιμη μάθηση

16 Φεβρουαρίου, 2018
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
0
προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα

Δημοσιεύθηκαν δύο νέες εκθέσεις σχετικά με την εκπαίδευση στην Ευρώπη. Η έκθεση του ΟΟΣΑ για το 2017 με τίτλο «Εκπαίδευση με μια ματιά: δείκτες του ΟΟΣΑ» και η έκθεση του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση (ESNIE)  για την «Ενταξιακή Εκπαίδευση για εκπαιδευόμενους με αναπηρίες» που παρέχουν πληθώρα δεδομένων και αναλύσεων σχετικά με τις βασικές πτυχές που σχετίζονται με την εκπαίδευση σε χώρες της Ε.Ε και όχι μόνο.

Βασιζόμενες σε διάφορες πηγές εκπαιδευτικών δεδομένων, οι μελέτες αναφέρουν την πρόοδο που σημειώθηκε σε μια σειρά δεικτών, τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις προοπτικές για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Ένας από τους τομείς εστίασης και στις δύο μελέτες είναι το θέμα της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Early Childhood Education and Care).

Εστίαση στα ποσοστά συμμετοχής στην Εκπαίδευση και Φροντίδα κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Η έκθεση του ΟΟΣΑ παρέχει μια συνολική εικόνα των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ των δεικτών των συστημάτων της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας ανά τον κόσμο. Ένα σύνολο ευρημάτων επικεντρώνεται σε ζητήματα που σχετίζονται με τα ποσοστά συμμετοχής στην προσχολική εκπαίδευση. Δεδομένου ότι οι γονείς είναι όλο και περισσότερο πιθανό να βρίσκονται στο εργατικό δυναμικό και η οικονομική ευημερία εξαρτάται από την ύπαρξη υψηλού ποσοστού απασχόλησης του πληθυσμού, η εκπαίδευση κατά την πρώιμη παιδική ηλικία έχει καταστεί πολιτική προτεραιότητα σε πολλές χώρες.

Σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ που είναι μέλη της ΕΕ (ΕΕ22), το 90% των παιδιών ηλικίας τεσσάρων ετών εγγράφονται στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το ποσοστό αυτό είναι τρεις ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Ωστόσο, τα ποσοστά συμμετοχής ποικίλλουν σημαντικά ακόμη και εντός των μελών της ΕΕ, από 98% ή περισσότερο των παιδιών που συμμετέχουν στην προσχολική/πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Βέλγιο, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σε λιγότερο από 50% στην Ελλάδα.

Εκτός από τη διατήρηση των γονέων στην απασχόληση, η σπουδαιότητα της παροχής της πρώιμης εκπαίδευσης οφείλεται επίσης στα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη για τα παιδιά.  Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, η παρακολούθηση υψηλής ποιότητας προσχολικής εκπαίδευσης αποδείχθηκε ότι σχετίζεται με θετικές επιπτώσεις στα μετέπειτα στάδια της ζωής των παιδιών. Στην παρούσα έκθεση, η Εκπαίδευση και Φροντίδα κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία υψηλής ποιότητας χαρακτηρίζεται από χαμηλότερο ποσοστό παιδιών ανά εκπαιδευτικό και υψηλότερες δημόσιες δαπάνες ανά παιδί στο προσχολικό επίπεδο.

Ειδικότερα, η ανάλυση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων των παιδιών ηλικίας 15 ετών από το Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (PISA) του ΟΟΣΑ του 2015,  δείχνει ότι η αναφερόμενη ποιότητα παροχής εκπαίδευσης και η διάρκεια της παραμονής σε παιδικό περιβάλλον πρώιμης μάθησης συνδέεται με τη μακροπρόθεσμη εκπαιδευτική και ευρύτερη επιτυχία των παιδιών.

Η παροχή υψηλής ποιότητας απαραίτητη για τα θετικά οφέλη της πρώιμης εκπαίδευσης

Η έκθεση του EASNIE που ανέθεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη εκπαιδευτικών συστημάτων να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά με αναπηρίες είναι πολύ πιο πιθανό να απομακρυνθούν από το κύριο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι δείκτες υποδηλώνουν ότι το ζήτημα αυτό προκύπτει επειδή οι σημερινές δημογραφικές και πληθυσμιακές διακυμάνσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες επηρεάζουν αρνητικά την συμμετοχή πολλών ομάδων κινδύνου, ιδιαίτερα εκείνων με αναπηρίες, σε όλες τις μορφές εκπαίδευσης.

Όπως επισημάνθηκε προηγουμένως, η ποιότητα της παροχής προσχολικής εκπαίδευσης έχει μεγάλη σημασία για τα μακροπρόθεσμα εκπαιδευτικά και κοινωνικά αποτελέσματα των παιδιών. Στην έκθεση του ΟΟΣΑ εξετάζονται οι αναλογίες των παιδιών προς εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης, προκειμένου να προσδιοριστούν οι πόροι που διατίθενται για την εκπαίδευση στον τομέα αυτό. Οι αναλογίες παιδιών-εκπαιδευτικών υπολογίζονται διαιρώντας τον αριθμό των παιδιών πλήρους φοίτησης σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο εκπαίδευσης με τον αριθμό των καθηγητών πλήρους απασχόλησης στο ίδιο επίπεδο, όπου οι χαμηλότερες αναλογίες συνδέονται συνήθως με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

Οι χώρες του ΟΟΣΑ της Ε.Ε έχουν κατά μέσο όρο 11 παιδιά για κάθε μεμονωμένο μέλος του προσωπικού προσχολικής εκπαίδευσης, υποδεικνύοντας χαμηλότερη αναλογία παιδιών προς εκπαιδευτικό από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (13 παιδιά). Ωστόσο, όταν λαμβάνεται υπόψη όλο το προσωπικό επαφής (π.χ. βοηθοί καθηγητών), ο μέσος όρος “παιδί προς προσωπικό” του ΟΟΣΑ μειώνεται στα 11 παιδιά. Για τις χώρες τις ΕΕ ο μέσος όρος παραμένει αμετάβλητος και ισούται με 11 παιδιά. Ωστόσο, οι δείκτες παιδιών-προσωπικού είναι μόνο ένα μέτρο της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη η έκταση της χρηματοδότησης, ο τρόπος κατανομής και ο αντίκτυπός της στην ποιότητα της παροχής.

Επάρκεια της χρηματοδότησης της πρώιμης εκπαίδευσης

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των δαπανών (ως ποσοστό του ΑΕΠ) για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρώιμης παιδικής ηλικίας είναι  για τις χώρες της ΕΕ (0,8%) ίσος με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Αυτό συμβαίνει παρότι τα έθνη της ΕΕ απασχολούν πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, οι δημόσιες δαπάνες για την προσχολική εκπαίδευση είναι σχετικά χαμηλές σε σύγκριση με τις δαπάνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι μέσες δαπάνες των χωρών της ΕΕ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 1,4% και 2,1% του ΑΕΠ αντίστοιχα.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ διαπιστώνει επίσης ότι η αναλογία των παιδιών που εγγράφονται σε ιδιωτικά ιδρύματα προσχολικής εκπαίδευσης είναι σημαντικά μεγαλύτερη από εκείνη των παιδιών στην ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό υποδηλώνει ότι η τρέχουσα ποσότητα ή / και ποιότητα των δημόσιων χρηματοδοτούμενων θέσεων πρώιμης εκπαίδευσης δεν ικανοποιεί τη ζήτηση των γονέων, οι οποίοι στρέφονται προς ιδιωτικούς φορείς. Κατά μέσο όρο, σε όλες τις χώρες της ΕΕ, το 25% των μικρών παιδιών λαμβάνουν παροχή προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας από ιδιωτικά ιδρύματα.

Προώθηση της γνώσης σχετικά με τις πρώιμες μαθησιακές εμπειρίες και τα περιβάλλοντα μάθησης των παιδιών

Το ευρύτερο έργο του ΟΟΣΑ για την ανάπτυξη δεδομένων της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία που να παρέχουν τη βάση για μελλοντική ανάλυση της εκπαίδευσης και τι προσφέρει περισσότερο στα μικρά παιδιά περιλαμβάνει:

  • τη Διεθνή μελέτη για την πρώιμη μάθηση και την ευημερία των παιδιών (IELS), η οποία στοχεύει στην παροχή πληροφοριών στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στους επαγγελματίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο σχετικά με παράγοντες που βελτιώνουν τις πρώιμες μαθησιακές εμπειρίες των παιδιών και υποστηρίζουν την ανάπτυξή τους και τη γενική ευημερία τους. Η μελέτη βρίσκεται σήμερα σε δοκιμαστική φάση σε τρεις χώρες, με τα αποτελέσματα της να αναμένεται να δημοσιευθούν το 2020.
  • η Διεθνής Έρευνα Εκκίνησης Ισχυρής Διδασκαλίας και Εκμάθησης (TALIS Starting Strong Survey), η οποία θα παράσχει ευρήματα σχετικά με τα περιβάλλοντα της πρώιμης παιδικής ηλικίας από την οπτική των επαγγελματιών παιδικής φροντίδας και εκπαίδευσης. Η μελέτη βασίζεται στη διεθνή έρευνα διδασκαλίας και μάθησης του ΟΟΣΑ (TALIS) και αποσκοπεί στην ενημέρωση των πολιτικών συζητήσεων σχετικά με την οργάνωση της εργασίας του προσωπικού και τη συνολική ποιότητα του εργατικού δυναμικού στο περιβάλλον της προσχολικής εκπαίδευσης. Η δοκιμή πεδίου για τη μελέτη αυτή ολοκληρώθηκε σε εννέα χώρες το 2017, με την κύρια έρευνα να έχει προγραμματιστεί για το 2018 και την ανάλυση και υποβολή εκθέσεων το 2019.

H Ευρωπαική Πλατφόρμα για την Επένδυση στα παιδιά (EPIC) συμβάλλει επίσης στις συζητήσεις σχετικά με την παροχή υπηρεσιών προσχολικής εκπαίδευσης

Τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει αρκετά ενημερωτικά δελτία πολιτικής της EPIC (European Platform for Investing in Children) που εστιάζουν σε θέματα που σχετίζονται με την προσχολική εκπαίδευση:

  • To Quality and impact of Centre-based Early Childhood Education and Care εξέτασε μια σειρά δεικτών που συνδέονται με την ποιότητα της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έμφαση στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι συγκεκριμένοι δείκτες ποιότητας σχετίζονται με τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
  • Early Childhood Education and Care (ECEC) and its long-term effects on educational and labour market outcomes
  • To Breaking the cycle of disadvantage εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ της προσχολικής εκπαίδευσης και της μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη.
  • To The role of the European Social Fund in supporting childcare provision in the EU προσφέρει ορισμένα πρακτικά παραδείγματα χρήσης της χρηματοδότησης της ΕΕ για την επέκταση της παροχής της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας.

 

Μετάφραση / Επιμέλεια: Ελένη Τομπέα

Πηγή: ec.europa.eu

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε επίσης  Ανάπτυξη Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης για την Υποστήριξη των Δεξιοτήτων Επιχειρηματολογίας και τη Μείωση των Προκαταλήψεων


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: εκπαίδευσηκοινωνική πολιτική αρθρογραφία

Related Posts

Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Αρθρογραφία

Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

by admin
11 Νοεμβρίου, 2025
0

Η Συμφωνία της Σαγκάη της UNESCO διαθέσιμη και στα ελληνικά.

Read moreDetails
Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

Ας οραματιστούμε και πάλι το μέλλον μας μαζί: Ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο για την εκπαίδευση

6 Νοεμβρίου, 2025
ΠΜΣ «Ποινικές και Εγκληματολογικές Επιστήμες» 2025-2026

Πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου

3 Νοεμβρίου, 2025
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το νέο χωρίς αποκλεισμούς Erasmus+

Πανευρωπαϊκή Διάκριση για 5 Ελληνικά Σχολεία στο European Innovative Teaching Award (ΕΙΤΑ) 2025

30 Οκτωβρίου, 2025
Σταθερή η επισιτιστική ανεπάρκεια στην Ελλάδα – Ανενεργά και ανεπαρκή τα βασικά εργαλεία κοινωνικής προστασίας

Έκθεση για τη Φτώχεια στην Ελλάδα – 2025

29 Οκτωβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

Θέσεις εργασίας στην UNESCO

15 Νοεμβρίου, 2025
Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

Θέσεις εργασίας στην Grant Thornton

14 Νοεμβρίου, 2025

Ευκαιρίες Καριέρας | UN Women

14 Νοεμβρίου, 2025
Next Post
Επιμορφωτικό πρόγραμμα για Κοινωνικούς Λειτουργούς / Κοινωνικούς Επιστήμονες

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για Κοινωνικούς Λειτουργούς / Β' Τετράμηνο 2018

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Σπουδές Φύλου

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Σπουδές Φύλου

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.