• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

    Διερμηνέας Αραβικών πλήρους απασχόλησης | ΑΡΣΙΣ

    Θέση εργασίας για οδηγό με δίπλωμα Δ’ κατηγορίας

    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Παιδαγωγοί στο Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης

    Εκπαιδευτικός κύκλος «Η Πρόληψη της Βίας: Οι Ιστορίες και οι Αφηγήσεις ως Εργαλεία στην Προστασία των Παιδιών»

    Εκπαιδευτικός κύκλος «Η Πρόληψη της Βίας: Οι Ιστορίες και οι Αφηγήσεις ως Εργαλεία στην Προστασία των Παιδιών»

    Διδακτικό έργο στο Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

    Παιδαγωγοί στο Δήμο Ιεράπετρας

    Πολιτισμικός Διαμεσολαβητής – Athens Refugee Housing Project (MOTG)

    Fundraising Coordinator / Expert depending on Experience

    Διευθυντής/τρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

    Θέση Εργασίας Κοινωνικού Λειτουργού | Κέντρο Πυξίδα Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Εκπαιδευτικός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών σε STEAM για Εκπαιδευτικούς

    Το πρόγραμμα Generation Next επεκτείνεται σε σχολεία ειδικής αγωγής του Δήμου Πειραιά

    Study visit στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος FairPay

    Study visit στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος FairPay

    Παρέμβαση για την αναδιοργάνωση του ιδρύματος «Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα»

    Συνήγορος του Πολίτη | Τετραμηνιαίο Δελτίο Δράσεων της Αρχής (Μάιος-Αύγουστος 2025)

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    Nέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα

    Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

    Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων με εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα προεργασίας στη Θεσσαλία

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Ακραία, επίμονη φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες

    Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    Πως να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς

    Ομάδες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών από τον Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

    Διερμηνέας Αραβικών πλήρους απασχόλησης | ΑΡΣΙΣ

    Θέση εργασίας για οδηγό με δίπλωμα Δ’ κατηγορίας

    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Παιδαγωγοί στο Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης

    Εκπαιδευτικός κύκλος «Η Πρόληψη της Βίας: Οι Ιστορίες και οι Αφηγήσεις ως Εργαλεία στην Προστασία των Παιδιών»

    Εκπαιδευτικός κύκλος «Η Πρόληψη της Βίας: Οι Ιστορίες και οι Αφηγήσεις ως Εργαλεία στην Προστασία των Παιδιών»

    Διδακτικό έργο στο Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

    Παιδαγωγοί στο Δήμο Ιεράπετρας

    Πολιτισμικός Διαμεσολαβητής – Athens Refugee Housing Project (MOTG)

    Fundraising Coordinator / Expert depending on Experience

    Διευθυντής/τρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

    Θέση Εργασίας Κοινωνικού Λειτουργού | Κέντρο Πυξίδα Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Εκπαιδευτικός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών σε STEAM για Εκπαιδευτικούς

    Το πρόγραμμα Generation Next επεκτείνεται σε σχολεία ειδικής αγωγής του Δήμου Πειραιά

    Study visit στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος FairPay

    Study visit στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος FairPay

    Παρέμβαση για την αναδιοργάνωση του ιδρύματος «Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα»

    Συνήγορος του Πολίτη | Τετραμηνιαίο Δελτίο Δράσεων της Αρχής (Μάιος-Αύγουστος 2025)

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    Nέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα

    Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

    Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων με εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα προεργασίας στη Θεσσαλία

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Ακραία, επίμονη φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες

    Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    Πως να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς

    Ομάδες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών από τον Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Υγεία

Πώς μιλάμε σε ένα παιδί για το ρόλο του ειδικού ψυχικής υγείας: προετοιμασία πριν την πρώτη επίσκεψη

24 Ιουλίου, 2019
in Υγεία, Ψυχολογία
0
παιδική ψυχοθεραπεία

Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται ολοένα και περισσότερο τα ποσοστά προβλημάτων ψυχικής υγείας στα παιδιά και στους εφήβους.  Οι γονείς συχνά τείνουν  να αντιμετωπίζουν μόνοι τους τα προβλήματα αυτά και προσπαθούν να βρουν λύση βασιζόμενοι στη δική τους κρίση και γνώση γύρω από τα θέματα της παιδικής ηλικίας (Herbert, 1998). Οι δυσκολίες και η αμφιθυμία που σχετίζονται με την αναζήτηση βοήθειας από ειδικευμένο προσωπικό, συνήθως συνδέονται με φόβους των γονέων ότι θα στιγματιστεί το παιδί ή η οικογένεια, ενοχές ότι απέτυχαν στον ρόλο τους ως γονείς, αντίσταση στην αλλαγή που πιθανά θα προκύψει και θα διαταράξει τις ισορροπίες, φόβος μήπως μέσω της ψυχοθεραπείας αναδυθούν οικογενειακά μυστικά που συνδέονται με τραυματικά γεγονότα του παρελθόντος (Τisseron, 2014). Επιπρόσθετα, η ελλιπής ενημέρωση γύρω από τον ρόλο των ειδικών ψυχικής υγείας, των υπηρεσιών που παρέχονται σε μια παιδοψυχιατρική μονάδα ή ακόμα και η δυσκολία πρόσβασης σε αυτές, είναι παράγοντες που συμβάλλουν αποτρεπτικά στην έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία διαφόρων ψυχολογικών προβλημάτων.

Ωστόσο, υπάρχουν περίοδοι έντονης κρίσης μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον και οι γονείς σε κατάσταση σύγχυσης, αποφασίζουν να ζητήσουν βοήθεια από ειδικευμένο προσωπικό (Szur, 1997). Θέματα που συχνά δημιουργούν κρίση και απασχολούν τα παιδιά, σχετίζονται με το πένθος, το διαζύγιο, τη γέννηση μικρότερου αδελφού, τη σωματική ασθένεια δική τους ή του γονέα κλπ. Τα παιδιά βιώνουν συναισθηματικές συγκρούσεις,  που ίσως προκαλέσουν σοβαρές ψυχικές διαταραχές (Dolto, 2000) και χρήζουν άμεσης ψυχοθεραπευτικής παρέμβασης.  Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι βάσεις της ψυχικής υγείας τίθενται στην πρώιμη παιδική ηλικία και ότι ο σπουδαιότερος περιβαλλοντικός παράγοντας που επηρεάζει την ψυχική δομή είναι οι οικογενειακές σχέσεις (Τσανίρα, 2007). Το πρόβλημα του παιδιού είναι συχνά συνυφασμένο με τη συμπεριφορά και τα προβλήματα των γονέων. Συνεπώς, ο ειδικός, σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις ζητά τη συμμετοχή τους σε προσωπική συμβουλευτική ή πιθανά και σε ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παράλληλα με αυτή του παιδιού. Σκόπιμο είναι, ο ψυχοθεραπευτής του παιδιού να μην είναι ο ίδιος που παρέχει συμβουλευτική ή ψυχοθεραπευτική στήριξη και στους γονείς, προκειμένου να εγκαθιδρυθεί καλύτερα η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ θεραπευτή και θεραπευόμενου.

 Ένας βασικός προβληματισμός που προκύπτει από την πλευρά των γονέων, είναι το τι θα πουν στο παιδί πριν επισκεφτούν τον ειδικό ψυχικής υγείας και με ποιο τρόπο θα παρουσιάσουν τον ρόλο του. Αρκετά συχνά, προκειμένου να μειώσουν το άγχος και να εξασφαλίσουν τη συνεργασία του παιδιού, επιλέγουν να πουν ψέματα και παρουσιάζουν τον ειδικό ως φίλο που θα πάνε να παίξουν και να περάσουν λίγη ώρα μαζί.  Δεδομένου ότι τα παιδιά και ειδικότερα οι έφηβοι δεν προσέρχονται για ψυχοθεραπεία με τη δική τους θέληση αλλά με την προτροπή των γονιών, ο τρόπος που θα χειριστούν την όλη διαδικασία από την αρχή, παίζει καθοριστικό ρόλο στην μεταβίβαση των παιδιών και των εφήβων προς τον θεραπευτή τους (Πιτσούνη, 2007). Τα παιδιά ενδέχεται να αντιδράσουν αρνητικά στην πιθανότητα επίσκεψης σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, καθώς γεννιούνται άγχη απέναντι σε συναισθηματικές αλλαγές που μπορεί να προκύψουν ή ακόμα και ανασφάλειες όπως «είμαι τρελός και πρέπει πάω σε ψυχολόγο;».

Είναι σημαντικό τόσο για τη συνεργασία του ειδικού με την οικογένεια, όσο και για τη σχέση των γονέων με το παιδί, να υπάρχει από την αρχή ειλικρίνεια και σωστή ενημέρωση. Το παιδί χρειάζεται να γνωρίζει την επαγγελματική ταυτότητα του ανθρώπου που θα επισκεφτεί, τον λόγο της επίσκεψης καθώς και το ποια θα είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

Με τον τρόπο αυτό μειώνεται το άγχος, οι ανασφάλειες και οι φόβοι που σχετίζονται με τη ψυχοθεραπευτική παρέμβαση. Συγκεκριμένα, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, δίνονται οδηγίες για το πού θα πάνε, πού βρίσκεται ο χώρος που θα επισκεφτούν, ποιον θα συναντήσουν εκεί και τι ειδικότητα έχει. Είναι καλό να μοιράζονται οι γονείς με το παιδί τις ανησυχίες τους σχετικά με το θέμα που τους απασχολεί και για το οποίο θα επιθυμούσαν να μιλήσουν στην πρώτη συνεδρία. H συνάντηση με τον ειδικό, θα πρέπει να παρουσιάζεται, ως μια ευκαιρία προκειμένου να στηριχτεί το οικογενειακό πλαίσιο. Να γίνει ξεκάθαρο από τους γονείς, ότι στόχος είναι να ανιχνεύσουν και να αποφύγουν όλα τα μέλη επαναλαμβανόμενα λάθη του παρελθόντος και όχι η τιμωρία του παιδιού για τη συμπεριφορά του. Με τον τρόπο αυτό το παιδί ανακουφίζεται, καθώς νιώθει ότι οι γονείς του μοιράζονται την ευθύνη για τις δυσκολίες που έχουν εμφανιστεί στην οικογένεια και αποφεύγονται οι ενοχές και η αυτοτιμωρία. Το παιδί θα πρέπει να ερωτηθεί,  εάν έχει κατανοήσει όσα συζητήθηκαν σχετικά με την επίσκεψη στον ειδικό ψυχικής υγείας και να δοθεί χώρος και χρόνος προκειμένου να εκφράσει απορίες, προβληματισμούς, προσδοκίες (Gil, 1996).

Οι γονείς, το παιδί και ο θεραπευτής είναι «συνταξιδιώτες» σε  ένα δύσκολο και επίπονο ταξίδι, που βιώνεται όχι μόνο η χαρά της ζωής, αλλά και το «αναπόφευκτο σκοτάδι» που σχετίζεται με λάθη, μοναξιά, ματαιώσεις και δύσκολες αποφάσεις (Yalom, 2002). Οι γονείς πρέπει να ξεκινούν αυτό το ταξίδι με αυθεντικότητα και ειλικρίνεια απέναντι στο παιδί και στους εαυτούς τους. Ο θεραπευτής από την πλευρά του χρειάζεται να είναι ανοιχτός στο να ακούει τις ανησυχίες των γονιών για τα παιδιά τους, τις αγωνίες τους και την στενοχώρια τους (Πιτσούνη, 2007). Στόχος της θεραπείας δεν είναι η κριτική αλλά η στήριξη της οικογένειας και η προσωπική ανασυγκρότηση του παιδιού (Dolto, 2000).

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111» ώστε να συζητήσετε με έναν ψυχολόγο όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας.

 

Βιβλιογραφία
Dolto F.(2000) Ψυχανάλυση και Παιδιατρική. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Gil E. (1996) Treating Abused Adolescents. New York: The Guilford Press.
Herbert M(1996) Ψυχολογικά προβλήματα παιδικής ηλικίας. Ελληνικά Γράμματα.
Πιτσούνη Δ. , Τσανίρα Ε.(2007) Θέματα Ψυχοδυναμικής Παιδοψυχιατρικής. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Szur R., Μiller S.(1997) Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία παιδιών, εφήβων και των οικογενειών τους. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Tisseron S. (2014) Oικογενειακά  μυστικά.  Εκδόσεις Άγρα.
Winnicott D.W. (1971) Το παιδί, το παιχνίδι και η πραγματικότητα. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Yalom I.(2002) Το δώρο της ψυχοθεραπείας, ανοιχτή επιστολή σε μια νέα γενιά ψυχοθεραπευτών και στους ασθενείς τους. Εκδόσεις Άγρα.

 

hamogelo.gr

 

Διαβάστε επίσης  Γονείς με ναρκισσιστικές διαταραχές: 6 τύποι συναισθηματικής κακοποίησης


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: άρθρα ψυχολογίαςπαιδιάτο χαμόγελο του παιδιούψυχολογία socialpolicy.gr

Related Posts

Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες
Υγεία

Ο επιπολασμός των αυτοκτονικών σκέψεων σε διεθνές επίπεδο: Περισσότερο επιβαρυμένες οι νεότερες ηλικίες

by admin
8 Οκτωβρίου, 2025
0

O επιπολασμός των ψυχικών διαταραχών και η παρουσία σκέψεων αυτοκτονίας, παραμένουν ιδιαίτερα αυξημένα, ιδίως στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.

Read moreDetails
Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

3 Οκτωβρίου, 2025
Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

2 Οκτωβρίου, 2025
Πως να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς

Ομάδες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών από τον Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων

23 Σεπτεμβρίου, 2025
Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

16 Σεπτεμβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

Διερμηνέας Αραβικών πλήρους απασχόλησης | ΑΡΣΙΣ

11 Οκτωβρίου, 2025

Θέση εργασίας για οδηγό με δίπλωμα Δ’ κατηγορίας

11 Οκτωβρίου, 2025
Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό ΕΚΑΒ

10 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
Γιορτάσαμε την ολοκλήρωση του FutbolNet στην Ελλάδα | Ένα καινοτόμο πρόγραμμα για όλα τα παιδιά

Γιορτάσαμε την ολοκλήρωση του FutbolNet στην Ελλάδα | Ένα καινοτόμο πρόγραμμα για όλα τα παιδιά

Δελτίο Απολογισμού της ανταλλαγής νέων του έργου “Youth Cares: Young People Active & Responsible” | I- Participate

Δελτίο Απολογισμού της ανταλλαγής νέων του έργου “Youth Cares: Young People Active & Responsible” | I- Participate

Η Εθνική Αστέγων στο Παγκόσμιο του Κάρντιφ

Η Εθνική Αστέγων στο Παγκόσμιο του Κάρντιφ

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.