• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στην Αναπτυξιακή Καρδίτσας | «Στέγαση και Εργασία για τους Αστέγους ΙΙΙ»

    Κοινωνικός Λειτουργός στην ΑΜΚΕ Φάρος Ελπίδας

    Εκπαιδευτικός στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων Πετραλώνων

    Προσλήψεις στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πατρέων

    Θέσεις Εργασίας | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου

    Θέσεις Εργασίας | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στον Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών Δήμου Λαμιέων

    Κοινωνικός Λειτουργός – Εποπτευόμενα διαμερίσματα για ασυνόδευτους ανήλικους ΚΦ16+

    Εκπαιδευτικός – Εποπτευόμενα Διαμερίσματα Ασυνόδευτων Ανηλίκων ΚΦ16+ Μονάδα Β’

    Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

    Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

    Γραμματειακή υποστήριξη ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP στη Σάμο!

    Intermediate Reception Child Protection Experts | European Union Agency for Asylum

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP ταξιδεύει!

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

    Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

    Δωρεάν συναισθηματική υποστήριξη, κοινωνική και νομική πληροφόρηση σε γυναίκες από τη ΧΕΝ Ελλάδος

    Δωρεάν συναισθηματική υποστήριξη, κοινωνική και νομική πληροφόρηση σε γυναίκες από τη ΧΕΝ Ελλάδος

    Δασμοί: Προστάτες θέσεων εργασίας ή τροχοπέδη στο εμπόριο;

    Μέλλον της γεωργικής πολιτικής της ΕΕ: η θέση του Κοινοβουλίου

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Η κατάσταση των γυναικών της υπαίθρου διεθνώς και η αναγνώριση του έργου της Γ.Γ.Ι.Φ. από τον ΟΗΕ

    Ο Ρόλος των Μεταναστριών στη Γεωργία και την Οικιακή Φροντίδα στην Ελλάδα: Μια Έμφυλη και Κοινωνικοοικονομική Ανάλυση

    Κοινωνικά Δικαιώματα και Κρίση

    Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων: Μια πρώτη ανάγνωση

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Ο καθρέφτης, η εικόνα (του σώματος) και οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής

    Διαδικτυακό Σεμινάριο | «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στην Αναπτυξιακή Καρδίτσας | «Στέγαση και Εργασία για τους Αστέγους ΙΙΙ»

    Κοινωνικός Λειτουργός στην ΑΜΚΕ Φάρος Ελπίδας

    Εκπαιδευτικός στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων Πετραλώνων

    Προσλήψεις στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πατρέων

    Θέσεις Εργασίας | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου

    Θέσεις Εργασίας | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στον Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών Δήμου Λαμιέων

    Κοινωνικός Λειτουργός – Εποπτευόμενα διαμερίσματα για ασυνόδευτους ανήλικους ΚΦ16+

    Εκπαιδευτικός – Εποπτευόμενα Διαμερίσματα Ασυνόδευτων Ανηλίκων ΚΦ16+ Μονάδα Β’

    Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

    Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

    Γραμματειακή υποστήριξη ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP στη Σάμο!

    Intermediate Reception Child Protection Experts | European Union Agency for Asylum

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP ταξιδεύει!

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

    Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

    Δωρεάν συναισθηματική υποστήριξη, κοινωνική και νομική πληροφόρηση σε γυναίκες από τη ΧΕΝ Ελλάδος

    Δωρεάν συναισθηματική υποστήριξη, κοινωνική και νομική πληροφόρηση σε γυναίκες από τη ΧΕΝ Ελλάδος

    Δασμοί: Προστάτες θέσεων εργασίας ή τροχοπέδη στο εμπόριο;

    Μέλλον της γεωργικής πολιτικής της ΕΕ: η θέση του Κοινοβουλίου

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Η κατάσταση των γυναικών της υπαίθρου διεθνώς και η αναγνώριση του έργου της Γ.Γ.Ι.Φ. από τον ΟΗΕ

    Ο Ρόλος των Μεταναστριών στη Γεωργία και την Οικιακή Φροντίδα στην Ελλάδα: Μια Έμφυλη και Κοινωνικοοικονομική Ανάλυση

    Κοινωνικά Δικαιώματα και Κρίση

    Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων: Μια πρώτη ανάγνωση

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Ο καθρέφτης, η εικόνα (του σώματος) και οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής

    Διαδικτυακό Σεμινάριο | «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Δήλωση της Επιτροπής του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού

25 Μαΐου, 2020
in Απόψεις
0
δικαιώματα_παιδιών_ΟΗΕ_προστασία

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι όργανο του ΟΗΕ που αποτελείται από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες διεθνώς εγνωσμένου κύρους.

Βασικό της έργο είναι να επιβλέπει την εφαρμογή σε κάθε χώρα της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού που υπογράφηκε το 1989. Εξετάζει τις εκθέσεις που υποχρεωτικά υποβάλουν τα κράτη-μέλη και διατυπώνει τις παρατηρήσεις της επί των εκθέσεων.

Διατυπώνει επίσης Γενικά Σχόλια για την εφαρμογή των άρθρων της Σύμβασης και Δηλώσεις για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών και σχετίζονται με την επικαιρότητα, όπως η παρακάτω που δημοσιοποίησε η Επιτροπή στις 8 Απριλίου.

Βγαίνοντας από την εμπειρία της καραντίνας και ενώ δεν είναι καθόλου σίγουρο πως δεν θα χρειαστεί να ζήσουμε και στο μέλλον αντίστοιχες καταστάσεις, ας αναλογιστούμε πόσες και ποιες συστάσεις της Επιτροπής εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, πόσες και ποιες δεν εφαρμόστηκαν, ενώ μπορούσαν και έπρεπε να εφαρμοστούν, πόσες και ποιες θα μπορούσε να βάλει στην ατζέντα των διεκδικήσεών της η κοινωνία των πολιτών και στην Ελλάδα.

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού προειδοποιεί για τη σημαντική αρνητική επίδραση της πανδημίας του κοροναϊού επί των παιδιών σε σωματικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο και καλεί τα κράτη να προστατέψουν τα δικαιώματα των παιδιών.

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού εκφράζει την ανησυχία της σχετικά με την κατάσταση των παιδιών σε όλο τον πλανήτη εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού, ιδίως για τα παιδιά που βρίσκονται σε ευπαθείς καταστάσεις. Πολλά παιδιά υφίστανται βαριές συνέπειες σε σωματικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο, ιδίως σε χώρες στις οποίες έχει κηρυχθεί κατάσταση ανάγκης και υποχρεωτική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Η Επιτροπή, πέραν των όσων αναφέρονται στην από 24/3/2020  Διακήρυξη των Δέκα Επιτροπών του ΟΗΕ που επιβλέπουν την τήρηση Διεθνών Συνθηκών (διαθέσιμη ηλεκτρονικά στην αγγλική γλώσσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=25742&LangID=E), εφιστά περαιτέρω την προσοχή των κρατών ώστε να  σεβαστούν τα δικαιώματα των παιδιών κατά τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης της απειλής για τη δημόσια υγεία που συνιστά η πανδημία του κοροναϊού. Ειδικότερα, η Επιτροπή καλεί τα κράτη:

  1. Να λάβουν υπόψη τους τις συνέπειες που έχει η πανδημία στα δικαιώματα των παιδιών σε υγειονομικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό, οικονομικό και ψυχαγωγικό επίπεδο. Μολονότι τα μέτρα αρχικά ελήφθησαν για μικρό χρονικό διάστημα, γίνεται ξεκάθαρο ότι η σε διάφορες χώρες κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης ή κατάστασης φυσικής καταστροφής μπορεί να διατηρηθεί για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και να οδηγήσει σε μεγαλύτερες περιόδους περιορισμών στην απόλαυση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι σε καταστάσεις κρίσης, το διεθνές δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατ’εξαίρεση επιτρέπει τη λήψη μέτρων που μπορεί να περιορίσουν την απόλαυση ορισμένων ανθρωπίνων δικαιωμάτων προς το σκοπό της προστασίας της δημόσιας υγείας. Ωστόσο, τέτοιου είδους περιορισμοί πρέπει να επιβάλλονται μόνον όταν είναι αναγκαίοι, σύμφωνοι με την αρχή της αναλογικότητας και απολύτως της μικρότερης δυνατής έκτασης. Επιπλέον, την ίδια στιγμή που αναγνωρίζει ότι η πανδημία του κοροναϊού μπορεί να έχει σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα στη διαθεσιμότητα χρηματοδοτικών πόρων, δεν πρέπει οι δυσκολίες αυτές να θεωρούνται ως εμπόδιο για την εφαρμογή της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Παρά την κατάσταση αυτή, τα κράτη πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι απαντήσεις στην πανδημία, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν τις αποφάσεις και τους περιορισμούς αναφορικά με την κατανομή των διαθέσιμων πόρων,  αντανακλούν την αρχή του βέλτιστου συμφέροντος κάθε παιδιού.
  2. Να διερευνήσουν εναλλακτικές και δημιουργικές λύσεις προκειμένου τα παιδιά να εξασκήσουν τα δικαιώματα τους στην ξεκούραση, τον ελεύθερο χρόνο, την ψυχαγωγία και τις δραστηριότητες πολιτισμού και τέχνης. Τέτοιες λύσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους  υπό επίβλεψη τουλάχιστον μία φορά ημερησίως με τήρηση των πρωτοκόλλων αναφορικά με την κοινωνική αποστασιοποίηση και τις κατάλληλες λοιπές συνθήκες υγιεινής, καθώς και δραστηριότητες τέχνης και πολιτισμού στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο.
  3.  Να διασφαλίσουν ότι οι εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες δεν θα επιτείνουν τις υπάρχουσες ανισότητες και δεν θα αντικαταστήσουν τη διαδραστική επικοινωνία μεταξύ δάσκαλου και μαθητή. Η μάθηση μέσω του διαδικτύου είναι μία δημιουργική εναλλακτική λύση αντί της διδασκαλίας εντός της τάξης, θέτει, όμως, προκλήσεις σε παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία ή το διαδίκτυο ή σε παιδιά που δεν έχουν επαρκή στήριξη από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους. Εναλλακτικές λύσεις θα πρέπει να προσφέρονται σε κάθε τέτοιο παιδί, ώστε να λάβει την καθοδήγηση και την υποστήριξη που παρέχουν οι δάσκαλοι.
  4. Να ενεργοποιήσουν άμεσα μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι στα παιδιά παρέχεται τροφή υψηλής διατροφικής αξίας κατά την περίοδο που θα διαρκέσει η κατάσταση ανάγκης, η κήρυξη σε κατάσταση φυσικής καταστροφής και η  απαγόρευση κυκλοφορίας, καθώς πολλά παιδιά λαμβάνουν το μόνο γεύμα τους με υψηλή διατροφική αξία μέσω προγραμμάτων παροχής φαγητού στο σχολείο.
  5. Να διατηρήσουν την παροχή βασικών υπηρεσιών προς παιδιά στις οποίες περιλαμβάνονται υπηρεσίες υγείας, πόσιμου νερού, αποκομιδής απορριμμάτων και καταχώρισης των γεννήσεων. Παρά την αυξανόμενη πίεση στα συστήματα υγείας και την σπάνη των φυσικών πόρων, δεν πρέπει να περιορίζεται η πρόσβαση των παιδιών στην υγειονομική περίθαλψη. Στην πρόσβαση αυτή περιλαμβάνεται η διενέργεια εξέτασης για τον κοροναϊό και η χρήση μελλοντικού εμβολίου. Περιλαμβάνονται επίσης πρόσβαση σε φαρμακευτική αγωγή που σχετίζεται ή δεν σχετίζεται με  την πανδημία του κοροναϊού, σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας  και σε θεραπείες για προϋπάρχοντα νοσήματα. Επίσης τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό και υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων κατά την περίοδο που έχει κηρυχθεί κατάσταση ανάγκης, φυσικής καταστροφής ή απαγόρευση κυκλοφορίας. Η δήλωση των γεννήσεων δεν θα πρέπει να αναβάλλεται.
  6. Να χαρακτηρίσουν τις υπηρεσίες παιδικής προστασίας ως απαραίτητες και να διασφαλίσουν ότι παραμένουν λειτουργικές και προσβάσιμες, ότι πραγματοποιούνται οι επισκέψεις και κοινωνικές έρευνες κατ’οίκον όπου απαιτείται και να παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας για παιδιά που ζουν σε συνθήκες εγκλεισμού λόγω απαγόρευσης κυκλοφορίας.  Ο περιορισμός στο σπίτι μπορεί να εκθέτει τα παιδιά σε αυξημένη ενδοοικογενειακή βία φυσικής ή ψυχολογικής μορφής ή να τα αναγκάζει να μένουν σε σπίτια σε συνθήκες συνωστισμού και που δεν πληρούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις για να θεωρούνται κατοικήσιμα. Παιδιά με αναπηρία και προβλήματα συμπεριφοράς, καθώς και οι οικογένειες τους, μπορεί να αντιμετωπίζουν επιπλέον δυσκολίες πίσω απ’ τις κλειστές πόρτες. Τα κράτη πρέπει να ενδυναμώσουν το σύστημα παραπομπών  και αξιολογήσεων μέσω τηλεφώνου και διαδικτύου μαζί με την ευαισθητοποίηση και την ενσυναίσθηση του κοινού μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου και διαδικτύου. Οι στρατηγικές για τον περιορισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων από την πανδημία θα πρέπει να περιλαμβάνουν επίσης συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των παιδιών, ιδίως όσων ζουν σε συνθήκες φτώχιας και αστεγίας ή επισφαλούς στέγασης.
  7. Να προστατεύσουν τα παιδιά που η ευαλωτότητα τους επιτείνεται λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που προκαλεί η πανδημία. Σε αυτά περιλαμβάνονται παιδιά με αναπηρία, παιδιά σε συνθήκες φτώχειας, παιδιά στο δρόμο, παιδιά μετανάστες, πρόσφυγες ή σε κατάσταση εκτοπισμού σε άλλη περιοχή εντός της χώρας τους, παιδιά από μειονότητες και ιθαγενικές ομάδες, παιδιά με υποκείμενα νοσήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ο ιός HIV/AIDS. Παιδιά που ζουν σε συνθήκες στέρησης της ελευθερίας τους ή έγκλειστα σε κελιά σε αστυνομικά τμήματα, σε φυλακές, σε αναμορφωτήρια, σε κέντρα κράτησης μεταναστών ή σε δομές φιλοξενίας προσφύγων, παιδιά σε ιδρύματα. Τα κράτη πρέπει να σέβονται το δικαίωμα κάθε παιδιού να μην υφίσταται διάκριση όσον αφορά τα μέτρα που τα ίδια λαμβάνουν για  την αντιμετώπιση της πανδημίας και πρέπει να λάβουν στοχευμένα μέτρα για την προστασία των παιδιών που βρίσκονται σε ευάλωτες καταστάσεις.
  8. Να αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά που βρίσκονται υπό οποιασδήποτε μορφής κράτηση, σε όσες περιπτώσεις αυτό είναι εφικτό, και να παράσχουν στα παιδιά τα οποία δεν μπορούν να αφήσουν ελεύθερα τα μέσα για να διατηρήσουν επαφή με τις οικογένειες τους σε τακτική βάση. Πολλά κράτη έχουν υιοθετήσει μέτρα περιορισμού των επισκέψεων και των ευκαιριών που έχουν τα παιδιά που ζουν σε ιδρύματα για επαφή με τους οικείους τους. Το ίδιο ισχύει για παιδιά σε συνθήκες στέρησης της ελευθερίας τους σε αστυνομικά τμήματα, φυλακές , αναμορφωτήρια, σε κέντρα κράτησης μεταναστών ή σε δομές φιλοξενίας προσφύγων. Και ενώ πράγματι τα μέτρα αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως αναγκαία σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, επί εφαρμογής τους για μεγάλα χρονικά διαστήματα θα έχουν μία σημαντικά αρνητική επίπτωση στα παιδιά. Θα πρέπει να επιτρέπεται πάντοτε η φυσική επαφή τους με τις οικογένειες τους και αν όχι δια ζώσης, τότε μέσω ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας ή τηλεφώνου. Εάν παραταθεί η κατάσταση ανάγκης ή φυσικής καταστροφής πρέπει να επανεκτιμηθούν τα μέτρα που απαγορεύουν τέτοιου είδους επισκέψεις. Τα παιδιά σε κατάσταση μετανάστευσης δεν πρέπει να τίθενται σε κράτηση ούτε να χωρίζονται από τους γονείς τους, αν είναι συνοδευόμενα.
  9. Να αποτρέψουν τη σύλληψη ή τη θέση υπό κράτηση παιδιών για λόγους παραβίασης των μέτρων και των κανονισμών που σχετίζονται με τον κοροναϊό και να διασφαλίσουν ότι κάθε παιδί που συνελήφθη ή τέθηκε υπό κράτηση θα επιτρέψει στην οικογένεια του άμεσα.
  10. Να παράσχουν ακριβείς πληροφορίες για τον  κοροναϊό και για τον τρόπο προστασίας από τη διασπορά του σε γλώσσες και με τρόπους που να τους καταλαβαίνουν όλα τα παιδιά, μαζί και τα παιδιά με αναπηρίες, τα μεταναστάκια και τα παιδιά δίχως πρόσβαση στο διαδίκτυο.

 

Να δώσουν ευκαιρίες για να ακουστούν και να ληφθούν υπόψη  οι γνώμες των παιδιών κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων αναφορικά με την πανδημία. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι συμβαίνει και να αισθανθούν ότι συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων που λαμβάνονται ως απάντηση στην πανδημία.

 

Πηγή: arsis.gr

 

Διαβάστε επίσης  Μπέρτολντ Μπρεχτ: "Ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ...Μόνο που έχει ένα ελάττωμα, ξέρει να σκέφτεται"


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: socialpolicy.gr ανθρώπινα δικαιώματαανθρώπινα δικαιώματααπόψειςΠαιδική Προστασία

Related Posts

Το STEP ταξιδεύει!
Επίκαιρα

Το STEP στη Σάμο!

by admin
21 Σεπτεμβρίου, 2025
0

Tο έργο «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών στο Βορειοανατολικό Αιγαίο – STEP» έρχεται στη Σάμο για μια εκδήλωση...

Read moreDetails
Το STEP ταξιδεύει!

Το STEP στην Ικαρία!

19 Σεπτεμβρίου, 2025
Το STEP ταξιδεύει!

Το STEP ταξιδεύει!

17 Σεπτεμβρίου, 2025
Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Εταιρικής Βιωσιμότητας και Υπευθυνότητας; Ποιες οι ευθύνες του κλάδου της Ανώτερης Εκπαίδευσης;

Ποια η σχέση της Ηγεσίας και της Εταιρικής Βιωσιμότητας και Υπευθυνότητας; Ποιες οι ευθύνες του κλάδου της Ανώτερης Εκπαίδευσης;

15 Σεπτεμβρίου, 2025
Συνεργάτης/ιδα ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής (GTENPOL) | Green Tank

Δίκαιη Ενεργειακή Μετάβαση: Θέσεις του Green Tank στη Δέσμη Ενεργειακών Μέτρων για τους Πολίτες

11 Σεπτεμβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Κοινωνικός/η Λειτουργός στην Αναπτυξιακή Καρδίτσας | «Στέγαση και Εργασία για τους Αστέγους ΙΙΙ»

22 Σεπτεμβρίου, 2025
Κοινωνικός Λειτουργός στην ΑΜΚΕ Φάρος Ελπίδας

Εκπαιδευτικός στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων Πετραλώνων

22 Σεπτεμβρίου, 2025

Προσλήψεις στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Πατρέων

22 Σεπτεμβρίου, 2025
Next Post
Προκήρυξη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας» 2020-21

Προκήρυξη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας» 2020-21

Work4Psy – An innovative model for career counselling services to Mental Health NEETs

Work4Psy - An innovative model for career counselling services to Mental Health NEETs

Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για ασφαλή σχολεία

Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για ασφαλή σχολεία

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.