• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Θέσεις εργασίας μέσω manpower

    Θέσεις εργασίας στην Ελλάδα μέσω Linkedin

    Συντονιστής/Συντονίστρια Ε.Δ.Η.Δ. | Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός | Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Βοηθός Εκπαιδευτικού | Jesuit Refugee Service – Ελλάδα

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    4 θέσεις για διδακτικό έργο στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

    «Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

    «Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

    «Τα Πρόσωπα της Έμφυλης Βίας»: Εκδήλωση στο ΑΠΘ για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

    «Τα Πρόσωπα της Έμφυλης Βίας»: Εκδήλωση στο ΑΠΘ για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

    Από την κρίση στη δράση – Ανθρωπιστικό Συνέδριο για τα 35 χρόνια πορείας των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας

    Από την κρίση στη δράση – Ανθρωπιστικό Συνέδριο για τα 35 χρόνια πορείας των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Θέσεις Εργασίας @ accenture

    Θέσεις Εργασίας στη Eurobank

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το νέο στρατηγικό πλαίσιο της ΕΕ για την ισότητα, την ένταξη και τη συμμετοχή των Ρομά

    Μελέτη για τα κοινωνικά – οικονομικά χαρακτηριστικά των Ρομά στην Ελλάδα

    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα «Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης για παιδιά ηλικίας 0 έως 6 ετών»

    Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

    Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

    Κοινωνικές Υπηρεσίες, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψηφιακή Τεχνολογία στην Εποχή της Πανδημίας. Νέες Ηθικές και Δεοντολογικές Προκλήσεις

    Ψηφιακές δεξιότητες για μια νέα αρχή | Πρόγραμμα κατάρτισης κρατουμένων στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Τρίπολης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

    Θέσεις εργασίας μέσω manpower

    Θέσεις εργασίας στην Ελλάδα μέσω Linkedin

    Συντονιστής/Συντονίστρια Ε.Δ.Η.Δ. | Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Κοινωνικός/ή Λειτουργός | Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων

    Βοηθός Εκπαιδευτικού | Jesuit Refugee Service – Ελλάδα

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    4 θέσεις για διδακτικό έργο στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

    «Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

    «Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

    «Τα Πρόσωπα της Έμφυλης Βίας»: Εκδήλωση στο ΑΠΘ για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

    «Τα Πρόσωπα της Έμφυλης Βίας»: Εκδήλωση στο ΑΠΘ για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

    Από την κρίση στη δράση – Ανθρωπιστικό Συνέδριο για τα 35 χρόνια πορείας των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας

    Από την κρίση στη δράση – Ανθρωπιστικό Συνέδριο για τα 35 χρόνια πορείας των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας

    31ο Ενημερωτικό Σημείωμα Γ.Γ.Δ.Ο.Π.Ι.Φ.

    Θέσεις Εργασίας @ accenture

    Θέσεις Εργασίας στη Eurobank

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Το νέο στρατηγικό πλαίσιο της ΕΕ για την ισότητα, την ένταξη και τη συμμετοχή των Ρομά

    Μελέτη για τα κοινωνικά – οικονομικά χαρακτηριστικά των Ρομά στην Ελλάδα

    Συνάφεια μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση

    Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα «Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης για παιδιά ηλικίας 0 έως 6 ετών»

    Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

    Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

    Κοινωνικές Υπηρεσίες, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψηφιακή Τεχνολογία στην Εποχή της Πανδημίας. Νέες Ηθικές και Δεοντολογικές Προκλήσεις

    Ψηφιακές δεξιότητες για μια νέα αρχή | Πρόγραμμα κατάρτισης κρατουμένων στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Τρίπολης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Έργου AGE-THEA: Το Θέατρο στην Υπηρεσία της Ψυχικής Υγείας και της Ενεργού Γήρανσης

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES |  Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Εκπαιδευτικό Εργαστήριο στο πλαίσιο του έργου INCLUSIES | Συμπεριληπτικά Πανεπιστήμια που Οδηγούν σε συμπεριληπτικές κοινωνίες

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Συμφωνία της Σαγκάη – Μετασχηματίζοντας την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

    Νέο επίδομα ανεργίας – Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πιλοτικό πρόγραμμα

    Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Εκμάθηση Εφαρμογής Τεχνικών CBT για το Άγχος

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Δήλωση του ΠΟΥ για θέματα που σχετίζονται με τον αυτισμό

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: Στατιστικά Στοιχεία ΕΕ

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Δήλωση της Επιτροπής του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού

25 Μαΐου, 2020
in Απόψεις
0
δικαιώματα_παιδιών_ΟΗΕ_προστασία

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι όργανο του ΟΗΕ που αποτελείται από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες διεθνώς εγνωσμένου κύρους.

Βασικό της έργο είναι να επιβλέπει την εφαρμογή σε κάθε χώρα της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού που υπογράφηκε το 1989. Εξετάζει τις εκθέσεις που υποχρεωτικά υποβάλουν τα κράτη-μέλη και διατυπώνει τις παρατηρήσεις της επί των εκθέσεων.

Διατυπώνει επίσης Γενικά Σχόλια για την εφαρμογή των άρθρων της Σύμβασης και Δηλώσεις για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών και σχετίζονται με την επικαιρότητα, όπως η παρακάτω που δημοσιοποίησε η Επιτροπή στις 8 Απριλίου.

Βγαίνοντας από την εμπειρία της καραντίνας και ενώ δεν είναι καθόλου σίγουρο πως δεν θα χρειαστεί να ζήσουμε και στο μέλλον αντίστοιχες καταστάσεις, ας αναλογιστούμε πόσες και ποιες συστάσεις της Επιτροπής εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, πόσες και ποιες δεν εφαρμόστηκαν, ενώ μπορούσαν και έπρεπε να εφαρμοστούν, πόσες και ποιες θα μπορούσε να βάλει στην ατζέντα των διεκδικήσεών της η κοινωνία των πολιτών και στην Ελλάδα.

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού προειδοποιεί για τη σημαντική αρνητική επίδραση της πανδημίας του κοροναϊού επί των παιδιών σε σωματικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο και καλεί τα κράτη να προστατέψουν τα δικαιώματα των παιδιών.

Η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού εκφράζει την ανησυχία της σχετικά με την κατάσταση των παιδιών σε όλο τον πλανήτη εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού, ιδίως για τα παιδιά που βρίσκονται σε ευπαθείς καταστάσεις. Πολλά παιδιά υφίστανται βαριές συνέπειες σε σωματικό, συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο, ιδίως σε χώρες στις οποίες έχει κηρυχθεί κατάσταση ανάγκης και υποχρεωτική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Η Επιτροπή, πέραν των όσων αναφέρονται στην από 24/3/2020  Διακήρυξη των Δέκα Επιτροπών του ΟΗΕ που επιβλέπουν την τήρηση Διεθνών Συνθηκών (διαθέσιμη ηλεκτρονικά στην αγγλική γλώσσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=25742&LangID=E), εφιστά περαιτέρω την προσοχή των κρατών ώστε να  σεβαστούν τα δικαιώματα των παιδιών κατά τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης της απειλής για τη δημόσια υγεία που συνιστά η πανδημία του κοροναϊού. Ειδικότερα, η Επιτροπή καλεί τα κράτη:

  1. Να λάβουν υπόψη τους τις συνέπειες που έχει η πανδημία στα δικαιώματα των παιδιών σε υγειονομικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό, οικονομικό και ψυχαγωγικό επίπεδο. Μολονότι τα μέτρα αρχικά ελήφθησαν για μικρό χρονικό διάστημα, γίνεται ξεκάθαρο ότι η σε διάφορες χώρες κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης ή κατάστασης φυσικής καταστροφής μπορεί να διατηρηθεί για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και να οδηγήσει σε μεγαλύτερες περιόδους περιορισμών στην απόλαυση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι σε καταστάσεις κρίσης, το διεθνές δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατ’εξαίρεση επιτρέπει τη λήψη μέτρων που μπορεί να περιορίσουν την απόλαυση ορισμένων ανθρωπίνων δικαιωμάτων προς το σκοπό της προστασίας της δημόσιας υγείας. Ωστόσο, τέτοιου είδους περιορισμοί πρέπει να επιβάλλονται μόνον όταν είναι αναγκαίοι, σύμφωνοι με την αρχή της αναλογικότητας και απολύτως της μικρότερης δυνατής έκτασης. Επιπλέον, την ίδια στιγμή που αναγνωρίζει ότι η πανδημία του κοροναϊού μπορεί να έχει σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα στη διαθεσιμότητα χρηματοδοτικών πόρων, δεν πρέπει οι δυσκολίες αυτές να θεωρούνται ως εμπόδιο για την εφαρμογή της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Παρά την κατάσταση αυτή, τα κράτη πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι απαντήσεις στην πανδημία, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν τις αποφάσεις και τους περιορισμούς αναφορικά με την κατανομή των διαθέσιμων πόρων,  αντανακλούν την αρχή του βέλτιστου συμφέροντος κάθε παιδιού.
  2. Να διερευνήσουν εναλλακτικές και δημιουργικές λύσεις προκειμένου τα παιδιά να εξασκήσουν τα δικαιώματα τους στην ξεκούραση, τον ελεύθερο χρόνο, την ψυχαγωγία και τις δραστηριότητες πολιτισμού και τέχνης. Τέτοιες λύσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους  υπό επίβλεψη τουλάχιστον μία φορά ημερησίως με τήρηση των πρωτοκόλλων αναφορικά με την κοινωνική αποστασιοποίηση και τις κατάλληλες λοιπές συνθήκες υγιεινής, καθώς και δραστηριότητες τέχνης και πολιτισμού στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο.
  3.  Να διασφαλίσουν ότι οι εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες δεν θα επιτείνουν τις υπάρχουσες ανισότητες και δεν θα αντικαταστήσουν τη διαδραστική επικοινωνία μεταξύ δάσκαλου και μαθητή. Η μάθηση μέσω του διαδικτύου είναι μία δημιουργική εναλλακτική λύση αντί της διδασκαλίας εντός της τάξης, θέτει, όμως, προκλήσεις σε παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία ή το διαδίκτυο ή σε παιδιά που δεν έχουν επαρκή στήριξη από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους. Εναλλακτικές λύσεις θα πρέπει να προσφέρονται σε κάθε τέτοιο παιδί, ώστε να λάβει την καθοδήγηση και την υποστήριξη που παρέχουν οι δάσκαλοι.
  4. Να ενεργοποιήσουν άμεσα μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι στα παιδιά παρέχεται τροφή υψηλής διατροφικής αξίας κατά την περίοδο που θα διαρκέσει η κατάσταση ανάγκης, η κήρυξη σε κατάσταση φυσικής καταστροφής και η  απαγόρευση κυκλοφορίας, καθώς πολλά παιδιά λαμβάνουν το μόνο γεύμα τους με υψηλή διατροφική αξία μέσω προγραμμάτων παροχής φαγητού στο σχολείο.
  5. Να διατηρήσουν την παροχή βασικών υπηρεσιών προς παιδιά στις οποίες περιλαμβάνονται υπηρεσίες υγείας, πόσιμου νερού, αποκομιδής απορριμμάτων και καταχώρισης των γεννήσεων. Παρά την αυξανόμενη πίεση στα συστήματα υγείας και την σπάνη των φυσικών πόρων, δεν πρέπει να περιορίζεται η πρόσβαση των παιδιών στην υγειονομική περίθαλψη. Στην πρόσβαση αυτή περιλαμβάνεται η διενέργεια εξέτασης για τον κοροναϊό και η χρήση μελλοντικού εμβολίου. Περιλαμβάνονται επίσης πρόσβαση σε φαρμακευτική αγωγή που σχετίζεται ή δεν σχετίζεται με  την πανδημία του κοροναϊού, σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας  και σε θεραπείες για προϋπάρχοντα νοσήματα. Επίσης τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό και υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων κατά την περίοδο που έχει κηρυχθεί κατάσταση ανάγκης, φυσικής καταστροφής ή απαγόρευση κυκλοφορίας. Η δήλωση των γεννήσεων δεν θα πρέπει να αναβάλλεται.
  6. Να χαρακτηρίσουν τις υπηρεσίες παιδικής προστασίας ως απαραίτητες και να διασφαλίσουν ότι παραμένουν λειτουργικές και προσβάσιμες, ότι πραγματοποιούνται οι επισκέψεις και κοινωνικές έρευνες κατ’οίκον όπου απαιτείται και να παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας για παιδιά που ζουν σε συνθήκες εγκλεισμού λόγω απαγόρευσης κυκλοφορίας.  Ο περιορισμός στο σπίτι μπορεί να εκθέτει τα παιδιά σε αυξημένη ενδοοικογενειακή βία φυσικής ή ψυχολογικής μορφής ή να τα αναγκάζει να μένουν σε σπίτια σε συνθήκες συνωστισμού και που δεν πληρούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις για να θεωρούνται κατοικήσιμα. Παιδιά με αναπηρία και προβλήματα συμπεριφοράς, καθώς και οι οικογένειες τους, μπορεί να αντιμετωπίζουν επιπλέον δυσκολίες πίσω απ’ τις κλειστές πόρτες. Τα κράτη πρέπει να ενδυναμώσουν το σύστημα παραπομπών  και αξιολογήσεων μέσω τηλεφώνου και διαδικτύου μαζί με την ευαισθητοποίηση και την ενσυναίσθηση του κοινού μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου και διαδικτύου. Οι στρατηγικές για τον περιορισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων από την πανδημία θα πρέπει να περιλαμβάνουν επίσης συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των παιδιών, ιδίως όσων ζουν σε συνθήκες φτώχιας και αστεγίας ή επισφαλούς στέγασης.
  7. Να προστατεύσουν τα παιδιά που η ευαλωτότητα τους επιτείνεται λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που προκαλεί η πανδημία. Σε αυτά περιλαμβάνονται παιδιά με αναπηρία, παιδιά σε συνθήκες φτώχειας, παιδιά στο δρόμο, παιδιά μετανάστες, πρόσφυγες ή σε κατάσταση εκτοπισμού σε άλλη περιοχή εντός της χώρας τους, παιδιά από μειονότητες και ιθαγενικές ομάδες, παιδιά με υποκείμενα νοσήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ο ιός HIV/AIDS. Παιδιά που ζουν σε συνθήκες στέρησης της ελευθερίας τους ή έγκλειστα σε κελιά σε αστυνομικά τμήματα, σε φυλακές, σε αναμορφωτήρια, σε κέντρα κράτησης μεταναστών ή σε δομές φιλοξενίας προσφύγων, παιδιά σε ιδρύματα. Τα κράτη πρέπει να σέβονται το δικαίωμα κάθε παιδιού να μην υφίσταται διάκριση όσον αφορά τα μέτρα που τα ίδια λαμβάνουν για  την αντιμετώπιση της πανδημίας και πρέπει να λάβουν στοχευμένα μέτρα για την προστασία των παιδιών που βρίσκονται σε ευάλωτες καταστάσεις.
  8. Να αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά που βρίσκονται υπό οποιασδήποτε μορφής κράτηση, σε όσες περιπτώσεις αυτό είναι εφικτό, και να παράσχουν στα παιδιά τα οποία δεν μπορούν να αφήσουν ελεύθερα τα μέσα για να διατηρήσουν επαφή με τις οικογένειες τους σε τακτική βάση. Πολλά κράτη έχουν υιοθετήσει μέτρα περιορισμού των επισκέψεων και των ευκαιριών που έχουν τα παιδιά που ζουν σε ιδρύματα για επαφή με τους οικείους τους. Το ίδιο ισχύει για παιδιά σε συνθήκες στέρησης της ελευθερίας τους σε αστυνομικά τμήματα, φυλακές , αναμορφωτήρια, σε κέντρα κράτησης μεταναστών ή σε δομές φιλοξενίας προσφύγων. Και ενώ πράγματι τα μέτρα αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως αναγκαία σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, επί εφαρμογής τους για μεγάλα χρονικά διαστήματα θα έχουν μία σημαντικά αρνητική επίπτωση στα παιδιά. Θα πρέπει να επιτρέπεται πάντοτε η φυσική επαφή τους με τις οικογένειες τους και αν όχι δια ζώσης, τότε μέσω ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας ή τηλεφώνου. Εάν παραταθεί η κατάσταση ανάγκης ή φυσικής καταστροφής πρέπει να επανεκτιμηθούν τα μέτρα που απαγορεύουν τέτοιου είδους επισκέψεις. Τα παιδιά σε κατάσταση μετανάστευσης δεν πρέπει να τίθενται σε κράτηση ούτε να χωρίζονται από τους γονείς τους, αν είναι συνοδευόμενα.
  9. Να αποτρέψουν τη σύλληψη ή τη θέση υπό κράτηση παιδιών για λόγους παραβίασης των μέτρων και των κανονισμών που σχετίζονται με τον κοροναϊό και να διασφαλίσουν ότι κάθε παιδί που συνελήφθη ή τέθηκε υπό κράτηση θα επιτρέψει στην οικογένεια του άμεσα.
  10. Να παράσχουν ακριβείς πληροφορίες για τον  κοροναϊό και για τον τρόπο προστασίας από τη διασπορά του σε γλώσσες και με τρόπους που να τους καταλαβαίνουν όλα τα παιδιά, μαζί και τα παιδιά με αναπηρίες, τα μεταναστάκια και τα παιδιά δίχως πρόσβαση στο διαδίκτυο.

 

Να δώσουν ευκαιρίες για να ακουστούν και να ληφθούν υπόψη  οι γνώμες των παιδιών κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων αναφορικά με την πανδημία. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι συμβαίνει και να αισθανθούν ότι συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων που λαμβάνονται ως απάντηση στην πανδημία.

 

Πηγή: arsis.gr

 

Διαβάστε επίσης  Ένα σκίτσο...χίλιες λέξεις


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: socialpolicy.gr ανθρώπινα δικαιώματαανθρώπινα δικαιώματααπόψειςΠαιδική Προστασία

Related Posts

Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)
Κοινωνική Πολιτική

Εγχειρίδιο ενεργειών για την προστασία παιδιών σε κίνδυνο (για Εισαγγελικούς και Κοινωνικούς Λειτουργούς)

by admin
10 Νοεμβρίου, 2025
0

Πρωτοβουλία της UNICEF και Τράπεζας Πειραιώς που στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας φορέων για περιπτώσεις παιδικής κακοποίησης-παραμέλησης.

Read moreDetails
Χρειαζόμαστε περισσότερη ανθρωπιά, όχι πυρηνικά

Χρειαζόμαστε περισσότερη ανθρωπιά, όχι πυρηνικά

31 Οκτωβρίου, 2025
Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

27 Οκτωβρίου, 2025
Η Κοινωνική Πρόνοια στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ασφάλειας και η οριοθέτηση της

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Δήμου Ηλιούπολης με τα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος

22 Οκτωβρίου, 2025

RE:MIND – Καινοτόμο πρόγραμμα για την ψυχοεκπαίδευση και αναμόρφωση της ανήλικης παραβατικότητας

16 Οκτωβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η εργασία στην ψηφιακή εποχή

Θέσεις εργασίας μέσω manpower

18 Νοεμβρίου, 2025

Θέσεις εργασίας στην Ελλάδα μέσω Linkedin

18 Νοεμβρίου, 2025
Το νέο στρατηγικό πλαίσιο της ΕΕ για την ισότητα, την ένταξη και τη συμμετοχή των Ρομά

Μελέτη για τα κοινωνικά – οικονομικά χαρακτηριστικά των Ρομά στην Ελλάδα

18 Νοεμβρίου, 2025
Next Post
Προκήρυξη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας» 2020-21

Προκήρυξη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας» 2020-21

Work4Psy – An innovative model for career counselling services to Mental Health NEETs

Work4Psy - An innovative model for career counselling services to Mental Health NEETs

Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για ασφαλή σχολεία

Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για ασφαλή σχολεία

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.