• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Πολιτισμικός Διαμεσολαβητής – Athens Refugee Housing Project (MOTG)

    Fundraising Coordinator / Expert depending on Experience

    Διευθυντής/τρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

    Θέση Εργασίας Κοινωνικού Λειτουργού | Κέντρο Πυξίδα Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Εκπαιδευτικός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αγίου Νικολάου

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Προσλήψεις στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Περιστερίου

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προσλήψεις στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Περιστερίου

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ναρκωτικά (EUDA)

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ναρκωτικά (EUDA)

    Ζητείται Συστημικός Ψυχοθεραπευτής/Ψυχοθεραπεύτρια

    Ζητείται Συστημικός Ψυχοθεραπευτής/Ψυχοθεραπεύτρια

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στο Κ.Δ.Α.Π. Α.με.Α. του Δήμου Χανίων

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Διδάσκοντας/ουσα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    Nέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα

    Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

    Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων με εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα προεργασίας στη Θεσσαλία

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Ακραία, επίμονη φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    1.000 επιπλέον θέσεις για Άτομα με Αναπηρία στους ΟΤΑ

    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP ταξιδεύει!

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    Πως να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς

    Ομάδες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών από τον Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Πολιτισμικός Διαμεσολαβητής – Athens Refugee Housing Project (MOTG)

    Fundraising Coordinator / Expert depending on Experience

    Διευθυντής/τρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

    Θέση Εργασίας Κοινωνικού Λειτουργού | Κέντρο Πυξίδα Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Εκπαιδευτικός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αγίου Νικολάου

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Προσλήψεις στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Περιστερίου

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Προσλήψεις στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Περιστερίου

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ναρκωτικά (EUDA)

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ναρκωτικά (EUDA)

    Ζητείται Συστημικός Ψυχοθεραπευτής/Ψυχοθεραπεύτρια

    Ζητείται Συστημικός Ψυχοθεραπευτής/Ψυχοθεραπεύτρια

    Κοινωνικός/η Λειτουργός στο Κ.Δ.Α.Π. Α.με.Α. του Δήμου Χανίων

    Περίληψη της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018)

    Διδάσκοντας/ουσα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Εκδήλωση ΚοιΣΠΕ Διαδρομές: «Να γίνει η υποστηριζόμενη απασχόληση στην Ελλάδα ένας ισχυρός θεσμός»

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    Nέο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα

    Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

    Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 7.000 ανέργων με εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας

    Πρόγραμμα κατάρτισης 80.000 ανέργων | Ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων

    Πρόγραμμα προεργασίας στη Θεσσαλία

    Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

    Ακραία, επίμονη φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα

    Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και ΟΑΕΔ στη διαχείριση της Μαθητείας

    1.000 επιπλέον θέσεις για Άτομα με Αναπηρία στους ΟΤΑ

    Το STEP ταξιδεύει!

    Το STEP ταξιδεύει!

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    Πανευρωπαϊκό Βραβείο της Καινοτομικής Έρευνας στον Τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    Κοινοτική ψυχική υγεία: βασικές αρχές, υπηρεσίες υποστήριξης και πρακτικές εφαρμογές

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    18ο Φεστιβάλ Τέχνης & Ψυχικής Υγείας ART4MORE 2025 «Tech4Soul: Τέχνη, Τεχνολογία & Ψυχική Υγεία»

    Πως να είμαστε αποτελεσματικοί γονείς

    Ομάδες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών από τον Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στη Βιωματική Διαδικασία του Focusing

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Γλώσσα του Σπιτιού και Γλώσσα του Σχολείου: οι ιεραρχικές κατηγορίες της ικανότητας και της γνώσης

20 Φεβρουαρίου, 2017
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
0
Upset schoolboy doing homework isolated on white

του Αντώνη Πύργου

Η οικογένεια και το σχολείο αποτελούν βασικούς φορείς της άτυπης και τυπικής κοινωνικοποίησης του παιδιού, από τα πρώτα κιόλας χρόνια της γέννησης του. Η οικογένεια καλλιεργεί το χαρακτήρα του παιδιού σύμφωνα με τα πρότυπα της και το σχολείο αναπλάθει τα υπάρχοντα πρότυπα του μαθητή, σύμφωνα με τα πρότυπα της κοινωνίας. Οι παραπάνω διαδικασίες αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την ομαλή ένταξη του ατόμου στον κοινωνικό ιστό.

Στο σύγχρονο μεταβιομηχανικό μοντέλο ανάπτυξης της κοινωνίας, εύκολα μπορούμε να διακρίνουμε τη μεταστροφή από την παραδοσιακή πατριαρχική οικογένεια στην μετανεοτερική. Η μετάβαση μεταξύ αυτών των δύο σχετίζεται με χαλαρότερους δεσμούς μεταξύ των μελών της. Επίσης, παρατηρείται η μετεξέλιξη των παραδοσιακών μορφών οργάνωσης της διδασκαλίας και του σχολείου, στις σύγχρονες, με χαρακτηριστικά τις νέες μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες επικεντρώνουν στο μαθητή.

Διαβάστε επίσης  Ανοικτό Διεθνές Συνέδριο “Η Ένταξη Μεταναστών και Προσφύγων – Ένας Δρόμος Διπλής Κατεύθυνσης: Ευκαιρίες και Προκλήσεις στην Εκπαίδευση”

Αντιμετωπίζοντας τους ομιλητές διάφορων ποικιλιών της ελληνικής σαν ομόγλωσσους, αγνοώντας δηλαδή τις διαλέκτους που έχουν μητρικές, το σχολείο πρώτα πρώτα καταδικάζει αυτούς τους μαθητές σε καθυστέρηση στα πρώτα σχολικά τους βήματα. Η σημαντικότερη γνώση που αποχτούν τα παιδιά στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου είναι η εκμάθηση της γραφής. Γραφή και ανάγνωση όμως το σχολείο διδάσκει στην πρότυπη γλώσσα, στην οποία άλλωστε είναι γραμμένα όλα τα σχολικά βιβλία [1].

  Παραδειγματικά, η Φραγκουδάκη αναφέρει, μπαίνουν λοιπόν στο δημοτικό σχολείο δύο παιδιά, το ένα έχει γονείς μορφωμένους, που ανήκουν στα μεσοστρώματα αστικών κέντρων, που στην καθημερινή τους επικοινωνία χρησιμοποιούν την πρότυπη γλώσσα, ενώ το άλλο έχει γονείς αγρότες, εργάτες ή τεχνίτες, που χρησιμοποιούν μια ποικιλία της ελληνικής διαφορετική από την πρότυπη στη σύνταξη, τη φωνολογία και μέρος του λεξιλογίου. Tο ένα παιδί, άρα, καλείται να μάθει γραφή στη γλώσσα που ήδη ξέρει να μιλάει, ενώ το άλλο καλείται να μάθει γραφή σε μια γλώσσα με προφορά, σύνταξη και λέξεις διαφορετικές. Tο δεύτερο θα πρέπει να μάθει δυο πράγματα συγχρόνως: την πρότυπη γλώσσα, διαφορετική από τη μητρική του, γραφή και ανάγνωση σε αυτή τη διαφορετική γλώσσα και όχι σε αυτή που μιλάει άνετα και αυθόρμητα.

   Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν αυτά τα δύο παιδιά και θα βαθμολογηθούν με τα ίδια «αντικειμενικά» και «αξιοκρατικά» κριτήρια, με αποτέλεσμα σε όλα τα σχολεία της χώρας τα παιδιά των αγροτών, εργατών και τεχνιτών να έχουν χαμηλή επίδοση στα γλωσσικά μαθήματα των πρώτων τάξεων του δημοτικού.

  Χαρακτηριστικά ο Lacey αναφέρει «οι προβληματικοί μαθητές είναι προβληματικοί λόγω των κριτηρίων με τα οποία γίνεται η διαφοροποίηση[2]». Η Nell Keddie υποστηρίζει ότι πολλές από τις θεραπείες της εκπαιδευτικής αποτυχίας του παιδιού της εργατικής τάξης, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα αν διατηρηθούν οι «ιεραρχικές κατηγορίες της ικανότητας και της γνώσης» [3].

   Σύμφωνα με τον Αρτούρο Τόσι, «Όλες ανεξαιρέτως οι γλωσσικές ποικιλίες διαθέτουν κύρος ή είναι στιγματισμένες, ανάλογα με το κοινωνικό κύρος ή με το στίγμα που αποδίδεται στους ομιλητές τους. H κοινωνική τους αξία, συνεπώς, είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας [4]». Η κοινωνική προκατάληψη είναι πιο ισχυρή από την κοινωνικά κατεκτημένη γνώση. Η αξιολόγηση αυτή είναι κοινωνική. Στηρίζεται στην κοινωνική προκατάληψη που υποτιμάει διάφορες κοινωνικές κατηγορίες. Αποδίδει αυθαίρετα κατωτερότητα στις κοινωνικές ομάδες που δε συμμετέχουν στους θεσμούς, δεν ανήκουν στους εκπροσώπους των εξουσιών ούτε στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα, με αποτέλεσμα να υποτιμάει η κοινωνία τις γλώσσες που μιλάνε, παρά την υπάρχουσα επιστημονική γνώση [5].

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ της οικογένειας και του σχολείου εντείνουν το χάσμα, ακριβώς διότι ανήκουν σε διαφορετικό σύστημα αξιών. Η επιτυχία στο σχολείο εμφανίζεται ως ένα είδος συμμαχίας με την κυρίαρχη ομάδα καταπίεσης. Αυτό οφείλεται στη διαφορετική νοοτροπία που έχουν τα άτομα ως προς την κοινωνική επιτυχία, ανάλογα με την κοινωνική κατηγορία από την οποία προέρχονται. Τέλος, οι διαφορετικές κοινωνικο-πολιτισμικές συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτύσσονται τα παιδιά διαφοροποιούν τη γνωστική τους εξέλιξη, διαμορφώνοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά στη γνωστική τους ανάπτυξη.

Αντί επιλόγου, η οικογένεια αποτελεί τον αρχικό μηχανισμό κοινωνικοποίησης του παιδιού. Ανάλογα με την κοινωνική κατηγορία στην οποία ανήκει η οικογένεια, το παιδί συγκροτεί την προσωπικότητά του με τα χαρακτηριστικά και τις αξίες αυτής. Ο δεύτερος μηχανισμός κοινωνικοποίησης είναι το σχολείο. Μέσα στις δομές του, το παιδί ανα-κοινωνικοποιείται υπό τους όρους και τους κανόνες του σχολικού συστήματος. Οπότε, είτε είναι πολύ κοντά σε αυτούς, διότι η οικογένεια του έχει παρόμοιους κανόνες, είτε διαφέρει. Το σχολείο όμως σαν σύστημα δεν δέχεται το διαφορετικό ως τελικό αποτέλεσμα. Ο χαρακτήρας του είναι ομογενοποιητικός. Κατά αυτόν τον τρόπο, εμφανίζεται η ανισότητα στις σχολικές μονάδες.

————————————–

[1] Γλώσσα του σπιτιού και γλώσσα του σχολείου, Α. Φραγκουδάκη.
[2] Teaching and learning as the organization of knowledge, G. Esland, σελ. 93.
[3] Classroom knowledge, N. Keddie, σελ. 156.
[4] Συνέδριο Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, Αρτούρο Τόσι
[5] Γλώσσα του σπιτιού και γλώσσα του σχολείου, Α. Φραγκουδάκη.


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: Βήμα Διαλόγου για την Κοινωνική Πολιτικήγλώσσαεκπαίδευσηκοινωνική πολιτική αρθρογραφία

Related Posts

Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)
Αρθρογραφία

Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

by admin
6 Οκτωβρίου, 2025
0

Τα ΚΗΦΗ είναι μονάδες ημερήσιας φιλοξενίας ηλικιωμένων οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης. Πόσα ΚΗΦΗ υπάρχουν στην Ελλάδα;

Read moreDetails
Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς του Web We Want

Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ψηφιακή ευημερία παιδιών και νέων

2 Οκτωβρίου, 2025
Πάνδημο αίτημα του αναπηρικού κινήματος ένα ευρύ πρόγραμμα δημόσιων πολιτικών για την αναπηρία

Ακραία, επίμονη φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα

29 Σεπτεμβρίου, 2025
Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

Βιωματικό εργαστήριο | Πρόληψη του εκφοβισμού: Ο Ρόλος του Παρατηρητή

22 Σεπτεμβρίου, 2025
Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης & Προσχολικής Εκπαίδευσης “Χρυσαλίδα” της ΕΔΡΑ

15 Σεπτεμβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Πολιτισμικός Διαμεσολαβητής – Athens Refugee Housing Project (MOTG)

Fundraising Coordinator / Expert depending on Experience

7 Οκτωβρίου, 2025
Διευθυντής/τρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ – Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων

Θέση Εργασίας Κοινωνικού Λειτουργού | Κέντρο Πυξίδα Θεσσαλονίκη

7 Οκτωβρίου, 2025
Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

Εκπαιδευτικός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

7 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
Ανάπτυξη ενταξιακών συστημάτων για την πρόληψη της πρόωρης σχολικής διαρροής

Οι στόχοι της Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε Ευρώπη και Ελλάδα

Υποστηρίζοντας πολυγλωσσικές σχολικές τάξεις: Εκπαιδευτικό Υλικό

Κοινωνικές ανισότητες και σχολείο: η σχέση τους με τους κανόνες του σχολείου

Κοινωνικές ανισότητες και Εκπαιδευτική Πολιτική: Η εκπαίδευση των Τσιγγάνων, παλιννοστούντων και μεταναστών

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.