• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Δευτέρα, 20 Μαρτίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Junior Reception Child Protection Expert @ European Union Agency for Asylum

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για θέση Ερευνητή/Ερευνήτριας πλήρους απασχόλησης για τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα έργα REBOOT και FAIR MUSE

    Θέση ερευνητή/ερευνήτριας μερικής απασχόλησης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    Junior Reception Child Protection Expert @ European Union Agency for Asylum

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για θέση Ερευνητή/Ερευνήτριας πλήρους απασχόλησης για τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα έργα REBOOT και FAIR MUSE

    Θέση ερευνητή/ερευνήτριας μερικής απασχόλησης

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Νέες μελέτες εξετάζουν την σπουδαιότητα της επένδυσης στην πρώιμη μάθηση

16 Φεβρουαρίου, 2018
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
0
προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα

Δημοσιεύθηκαν δύο νέες εκθέσεις σχετικά με την εκπαίδευση στην Ευρώπη. Η έκθεση του ΟΟΣΑ για το 2017 με τίτλο «Εκπαίδευση με μια ματιά: δείκτες του ΟΟΣΑ» και η έκθεση του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση (ESNIE)  για την «Ενταξιακή Εκπαίδευση για εκπαιδευόμενους με αναπηρίες» που παρέχουν πληθώρα δεδομένων και αναλύσεων σχετικά με τις βασικές πτυχές που σχετίζονται με την εκπαίδευση σε χώρες της Ε.Ε και όχι μόνο.

Βασιζόμενες σε διάφορες πηγές εκπαιδευτικών δεδομένων, οι μελέτες αναφέρουν την πρόοδο που σημειώθηκε σε μια σειρά δεικτών, τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις προοπτικές για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Ένας από τους τομείς εστίασης και στις δύο μελέτες είναι το θέμα της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Early Childhood Education and Care).

Εστίαση στα ποσοστά συμμετοχής στην Εκπαίδευση και Φροντίδα κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Η έκθεση του ΟΟΣΑ παρέχει μια συνολική εικόνα των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ των δεικτών των συστημάτων της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας ανά τον κόσμο. Ένα σύνολο ευρημάτων επικεντρώνεται σε ζητήματα που σχετίζονται με τα ποσοστά συμμετοχής στην προσχολική εκπαίδευση. Δεδομένου ότι οι γονείς είναι όλο και περισσότερο πιθανό να βρίσκονται στο εργατικό δυναμικό και η οικονομική ευημερία εξαρτάται από την ύπαρξη υψηλού ποσοστού απασχόλησης του πληθυσμού, η εκπαίδευση κατά την πρώιμη παιδική ηλικία έχει καταστεί πολιτική προτεραιότητα σε πολλές χώρες.

Σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ που είναι μέλη της ΕΕ (ΕΕ22), το 90% των παιδιών ηλικίας τεσσάρων ετών εγγράφονται στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το ποσοστό αυτό είναι τρεις ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Ωστόσο, τα ποσοστά συμμετοχής ποικίλλουν σημαντικά ακόμη και εντός των μελών της ΕΕ, από 98% ή περισσότερο των παιδιών που συμμετέχουν στην προσχολική/πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Βέλγιο, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σε λιγότερο από 50% στην Ελλάδα.

Εκτός από τη διατήρηση των γονέων στην απασχόληση, η σπουδαιότητα της παροχής της πρώιμης εκπαίδευσης οφείλεται επίσης στα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη για τα παιδιά.  Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, η παρακολούθηση υψηλής ποιότητας προσχολικής εκπαίδευσης αποδείχθηκε ότι σχετίζεται με θετικές επιπτώσεις στα μετέπειτα στάδια της ζωής των παιδιών. Στην παρούσα έκθεση, η Εκπαίδευση και Φροντίδα κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία υψηλής ποιότητας χαρακτηρίζεται από χαμηλότερο ποσοστό παιδιών ανά εκπαιδευτικό και υψηλότερες δημόσιες δαπάνες ανά παιδί στο προσχολικό επίπεδο.

Ειδικότερα, η ανάλυση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων των παιδιών ηλικίας 15 ετών από το Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (PISA) του ΟΟΣΑ του 2015,  δείχνει ότι η αναφερόμενη ποιότητα παροχής εκπαίδευσης και η διάρκεια της παραμονής σε παιδικό περιβάλλον πρώιμης μάθησης συνδέεται με τη μακροπρόθεσμη εκπαιδευτική και ευρύτερη επιτυχία των παιδιών.

Η παροχή υψηλής ποιότητας απαραίτητη για τα θετικά οφέλη της πρώιμης εκπαίδευσης

Η έκθεση του EASNIE που ανέθεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη εκπαιδευτικών συστημάτων να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά με αναπηρίες είναι πολύ πιο πιθανό να απομακρυνθούν από το κύριο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι δείκτες υποδηλώνουν ότι το ζήτημα αυτό προκύπτει επειδή οι σημερινές δημογραφικές και πληθυσμιακές διακυμάνσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες επηρεάζουν αρνητικά την συμμετοχή πολλών ομάδων κινδύνου, ιδιαίτερα εκείνων με αναπηρίες, σε όλες τις μορφές εκπαίδευσης.

Όπως επισημάνθηκε προηγουμένως, η ποιότητα της παροχής προσχολικής εκπαίδευσης έχει μεγάλη σημασία για τα μακροπρόθεσμα εκπαιδευτικά και κοινωνικά αποτελέσματα των παιδιών. Στην έκθεση του ΟΟΣΑ εξετάζονται οι αναλογίες των παιδιών προς εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης, προκειμένου να προσδιοριστούν οι πόροι που διατίθενται για την εκπαίδευση στον τομέα αυτό. Οι αναλογίες παιδιών-εκπαιδευτικών υπολογίζονται διαιρώντας τον αριθμό των παιδιών πλήρους φοίτησης σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο εκπαίδευσης με τον αριθμό των καθηγητών πλήρους απασχόλησης στο ίδιο επίπεδο, όπου οι χαμηλότερες αναλογίες συνδέονται συνήθως με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

Οι χώρες του ΟΟΣΑ της Ε.Ε έχουν κατά μέσο όρο 11 παιδιά για κάθε μεμονωμένο μέλος του προσωπικού προσχολικής εκπαίδευσης, υποδεικνύοντας χαμηλότερη αναλογία παιδιών προς εκπαιδευτικό από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (13 παιδιά). Ωστόσο, όταν λαμβάνεται υπόψη όλο το προσωπικό επαφής (π.χ. βοηθοί καθηγητών), ο μέσος όρος “παιδί προς προσωπικό” του ΟΟΣΑ μειώνεται στα 11 παιδιά. Για τις χώρες τις ΕΕ ο μέσος όρος παραμένει αμετάβλητος και ισούται με 11 παιδιά. Ωστόσο, οι δείκτες παιδιών-προσωπικού είναι μόνο ένα μέτρο της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη η έκταση της χρηματοδότησης, ο τρόπος κατανομής και ο αντίκτυπός της στην ποιότητα της παροχής.

Επάρκεια της χρηματοδότησης της πρώιμης εκπαίδευσης

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των δαπανών (ως ποσοστό του ΑΕΠ) για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρώιμης παιδικής ηλικίας είναι  για τις χώρες της ΕΕ (0,8%) ίσος με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Αυτό συμβαίνει παρότι τα έθνη της ΕΕ απασχολούν πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, οι δημόσιες δαπάνες για την προσχολική εκπαίδευση είναι σχετικά χαμηλές σε σύγκριση με τις δαπάνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι μέσες δαπάνες των χωρών της ΕΕ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 1,4% και 2,1% του ΑΕΠ αντίστοιχα.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ διαπιστώνει επίσης ότι η αναλογία των παιδιών που εγγράφονται σε ιδιωτικά ιδρύματα προσχολικής εκπαίδευσης είναι σημαντικά μεγαλύτερη από εκείνη των παιδιών στην ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό υποδηλώνει ότι η τρέχουσα ποσότητα ή / και ποιότητα των δημόσιων χρηματοδοτούμενων θέσεων πρώιμης εκπαίδευσης δεν ικανοποιεί τη ζήτηση των γονέων, οι οποίοι στρέφονται προς ιδιωτικούς φορείς. Κατά μέσο όρο, σε όλες τις χώρες της ΕΕ, το 25% των μικρών παιδιών λαμβάνουν παροχή προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας από ιδιωτικά ιδρύματα.

Προώθηση της γνώσης σχετικά με τις πρώιμες μαθησιακές εμπειρίες και τα περιβάλλοντα μάθησης των παιδιών

Το ευρύτερο έργο του ΟΟΣΑ για την ανάπτυξη δεδομένων της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία που να παρέχουν τη βάση για μελλοντική ανάλυση της εκπαίδευσης και τι προσφέρει περισσότερο στα μικρά παιδιά περιλαμβάνει:

  • τη Διεθνή μελέτη για την πρώιμη μάθηση και την ευημερία των παιδιών (IELS), η οποία στοχεύει στην παροχή πληροφοριών στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στους επαγγελματίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο σχετικά με παράγοντες που βελτιώνουν τις πρώιμες μαθησιακές εμπειρίες των παιδιών και υποστηρίζουν την ανάπτυξή τους και τη γενική ευημερία τους. Η μελέτη βρίσκεται σήμερα σε δοκιμαστική φάση σε τρεις χώρες, με τα αποτελέσματα της να αναμένεται να δημοσιευθούν το 2020.
  • η Διεθνής Έρευνα Εκκίνησης Ισχυρής Διδασκαλίας και Εκμάθησης (TALIS Starting Strong Survey), η οποία θα παράσχει ευρήματα σχετικά με τα περιβάλλοντα της πρώιμης παιδικής ηλικίας από την οπτική των επαγγελματιών παιδικής φροντίδας και εκπαίδευσης. Η μελέτη βασίζεται στη διεθνή έρευνα διδασκαλίας και μάθησης του ΟΟΣΑ (TALIS) και αποσκοπεί στην ενημέρωση των πολιτικών συζητήσεων σχετικά με την οργάνωση της εργασίας του προσωπικού και τη συνολική ποιότητα του εργατικού δυναμικού στο περιβάλλον της προσχολικής εκπαίδευσης. Η δοκιμή πεδίου για τη μελέτη αυτή ολοκληρώθηκε σε εννέα χώρες το 2017, με την κύρια έρευνα να έχει προγραμματιστεί για το 2018 και την ανάλυση και υποβολή εκθέσεων το 2019.

H Ευρωπαική Πλατφόρμα για την Επένδυση στα παιδιά (EPIC) συμβάλλει επίσης στις συζητήσεις σχετικά με την παροχή υπηρεσιών προσχολικής εκπαίδευσης

Τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει αρκετά ενημερωτικά δελτία πολιτικής της EPIC (European Platform for Investing in Children) που εστιάζουν σε θέματα που σχετίζονται με την προσχολική εκπαίδευση:

  • To Quality and impact of Centre-based Early Childhood Education and Care εξέτασε μια σειρά δεικτών που συνδέονται με την ποιότητα της Εκπαίδευσης και Φροντίδας κατά την Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έμφαση στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι συγκεκριμένοι δείκτες ποιότητας σχετίζονται με τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.
  • Early Childhood Education and Care (ECEC) and its long-term effects on educational and labour market outcomes
  • To Breaking the cycle of disadvantage εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ της προσχολικής εκπαίδευσης και της μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη.
  • To The role of the European Social Fund in supporting childcare provision in the EU προσφέρει ορισμένα πρακτικά παραδείγματα χρήσης της χρηματοδότησης της ΕΕ για την επέκταση της παροχής της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας.

 

Μετάφραση / Επιμέλεια: Ελένη Τομπέα

Πηγή: ec.europa.eu

socialpolicy.gr

 

Διαβάστε Επίσης  Ετήσια Έκθεση για την Ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης 2019

Tags: εκπαίδευσηκοινωνική πολιτική αρθρογραφία

Related Posts

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024
Μεταπτυχιακά

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

by admin
20 Μαρτίου, 2023
0

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 έχει ήδη αρχίσει και ολοκληρώνεται στις 30 Μαΐου 2023.

Read more
Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

13 Μαρτίου, 2023
ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία και τίθεται ζήτημα νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών

13 Μαρτίου, 2023
Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

6 Μαρτίου, 2023
Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

2 Μαρτίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

“Εισαγωγή στις σπουδές φύλου. Θεωρία και έρευνα στις κοινωνικές επιστήμες”

“Εισαγωγή στις σπουδές φύλου. Θεωρία και έρευνα στις κοινωνικές επιστήμες”

20 Μαρτίου, 2023

5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

20 Μαρτίου, 2023
Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

20 Μαρτίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.065 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Επιμορφωτικό πρόγραμμα για Κοινωνικούς Λειτουργούς / Κοινωνικούς Επιστήμονες

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για Κοινωνικούς Λειτουργούς / Β' Τετράμηνο 2018

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Σπουδές Φύλου

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Σπουδές Φύλου

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!