• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

    5η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για τη στήριξη Υποψηφίων Διδακτόρων

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για σπουδές εξ αποστάσεως στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ακαδημαϊκό έτος 2023-2024

    Programme Associate @ UNICEF | Athens – Greece

    ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παιανίας

    Ψυχολόγος στην Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών

    Ψυχολόγος στο Κοινωφελές Σωματείο Φροντίζω

    Κοινωνικοί Λειτουργοί στην Κάριτας Ελλάς (Αθήνα)

    Υπεύθυνος/η Πεδίου και Διασύνδεσης (Φαρσόφωνος) ή (Ουκρανόφωνος) | Θεσσαλονίκη

    Υπάλληλος Διοικητικής Υποστήριξης | Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

    HR Officer @ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | Αθήνα

    Logistics & Administration Officer @ Terre Des Hommes Hellas | Athens

    ΑΡΣΙΣ | Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός

    «Non Formal Education (NFE) Trainer/Παιδαγωγός» για την Κινητή Μονάδα της ΑΡΣΙΣ στην Κρήτη

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Ελάχιστο εισόδημα: χρειάζονται αποτελεσματικότερα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και την αύξηση της απασχόλησης

    Συστήματα ελάχιστου εισοδήματος: στήριξη, προσβασιμότητα και συμπερίληψη

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Integrative Parents’ Autism Training | Εκδήλωση λήξης προγράμματος

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Εκδήλωση Αποτίμησης του έργου «Greece Capacity Building Project»

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    Ουσιαστικές προϋποθέσεις πολιτογράφησης – Συστάσεις επί της ουσίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    EEA Grants: μια αγκαλιά για τους πιο ευάλωτους συνανθρώπους μας | Γυναίκες και ασυνόδευτα κορίτσια πρόσφυγες, θύματα έμφυλης βίας

    Γυναικείο ταξίδι: εμπειρία αυτο-ενδυνάμωσης, έναυσμα για κοινωνική αλλαγή

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις-ορόσημα, ενώ τα δικαιώματα των γυναικών δέχονται επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο

    Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

    Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

    Οι κοινωνικές ανισότητες στην ανώτατη εκπαίδευση

    Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων από τα κράτη μέλη συνεχίζεται

    Κρίση κόστους ζωής: Αναγκαία η στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών (συνέντευξη)

    Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας | Η διάσταση του φύλου στην ενεργειακή φτώχεια

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    Διαδικτυακή εκδήλωση λήξης του έργου grow4autism

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    Ετήσια έκθεση INCB 2022: Ανησυχία για την τάση νομιμοποίησης της μη ιατρικής χρήσης της κάνναβης

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    «Είμαστε εντελώς εκτεθειμένες/-οι»: Νέες/-οι μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ιδιωτική ζωή και ψυχική υγεία

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Αναγνώριση και διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε περιβάλλον προσχολικής αγωγής

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Επαναλειτουργεί η Γραμμή Βοήθειας 1114 του ΚΕΘΕΑ

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Εκφοβισμός στην Εφηβική Ηλικία και κατάθλιψη/αυτοκτονικότητα

    Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία | Η εφηβεία ως εναντίωση, σύγκρουση και ρήξη

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Πρόγραμμα Ψυχογηριατρικής Υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Μιλώντας για την απώλεια και το πένθος

    Τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος για την κατάρτιση Εθνικής Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Νομοσχέδιο για την Ανακουφιστική Φροντίδα

    Υπηρεσία Δωρεάν Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    Δωρεάν συνεδρίες Συστημικής & Οικογενειακής Θεραπείας

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Απόψεις

Πόσο ασφαλείς νιώθουν οι ΛΟΑΤ+μαθητές/τριες στα ελληνικά σχολεία;

12 Σεπτεμβρίου, 2019
in Απόψεις
0
ΛΟΑΤ μαθητές στα σχολεία

Του Βασίλη Θανόπουλου

 

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε σήμερα και σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, «όλα είναι έτοιμα στα σχολεία για τους νέους μαθητές». Δυστυχώς όμως όχι για όλους, αφού τίποτα δεν έχει γίνει για την υποδοχή των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού (γνωστού κι ως bullying).

Πέρα από την έλλειψη ενός μαθήματος σεξουαλικής αγωγής, που θα επιμορφώνει το μαθητικό κοινό γύρω από θέματα σεξουαλικότητας και ταυτοτήτων, το υπουργείο εξακολουθεί, ακόμη και σήμερα (σ.σ. 2019 έχουμε διάολε), να μην παρέχει συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές γύρω από θέματα φύλου και σεξουαλικότητας, αφήνοντας τα θέματα αυτά στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Πολύχρωμο Σχολείο, «οι εκπαιδευτικοί όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα σοβαρό σχετικό ζήτημα στο σχολείο, ή ακόμα και σε απλές περιπτώσεις σχολιασμού της επικαιρότητας ή σε ερωτήματα των παιδιών, συνήθως παίρνουν θέση και εκφράζουν άποψη με βάση τις προσωπικές τους προκαταλήψεις, κοινωνικές ή θρησκευτικές. Αυτό συμβαίνει αφενός επειδή στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν λάβει ειδική επιμόρφωση και δυστυχώς παραμένουν αδαείς και αφετέρου επειδή δεν υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές από το υπουργείο γύρω από θέματα φύλου και σεξουαλικότητας. Ένας άλλος πολύ σημαντικός λόγος που αναπαράγει την στρεβλή αυτή κατάσταση ακόμα και σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που έχουν επαρκείς γνώσεις είναι η αίσθησή τους ότι πιέζονται από αυτό που είναι αντιληπτό ως «η άποψη της κοινωνίας», άρα υποθετικά και των γονέων, οπότε θεωρείται ότι είναι αναγκασμένοι να αθετήσουν τις παιδαγωγικές κι επιστημονικές θέσεις και να συμμορφωθούν με το «παραδεδομένο».»

«Μία καθηγήτρια άρχισε να λέει πως τα μέλη της ΛΟΑΤΚ κοινότητας δεν κάνουν καλό στην κοινωνία και τους σύγκρινε με τους παιδόφιλους και τους κανίβαλους… ήταν η αγαπημένη μου μέχρι εκείνη την μέρα…»

Ποιος μπορεί να ξεχάσει άλλωστε την περίπτωση του 15χρονου Νικόλα από την Αργυρούπολη που αυτοκτόνησε μόλις πριν ένα χρόνο, έχοντας ακούσει μέσα στην τάξη και από το στόμα καθηγήτριάς του ότι «οι γκέι είναι άρρωστοι». 

Εύλογο λοιπόν είναι το ερώτημα σχετικά με το πόσο ασφαλής μπορεί να νιώθει ένας ΛΟΑΤΚ μαθητής ή μαθήτρια μέσα σε μια σχολική τάξη στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικά είναι τα ευρήματα της Έρευνας για το Σχολικό κλίμα που διεξήχθη από την Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας, με στόχο την ανάδειξη της ποιότητας του σχολικού κλίματος όπως την αντιλαμβάνονται οι μαθητές και οι μαθήτριες που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚ.

Η Έρευνα διενεργήθηκε πανελλαδικά μέσω ερωτηματολογίου και αφορά στο διάστημα Μάρτιος – Ιούλιος 2017. Σ΄αυτή συμμετείχαν συνολικά 3747 μαθητές/μαθήτριες από 13 έως 20 ετών που είτε φοιτούσαν σε δημόσια ή ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια της Ελληνικής επικράτειας.

 «Έλεγαν σε συμμαθητές μου να σταματήσουν διότι είμαι «άρρωστη» και με χλεύαζαν ταυτόχρονα καθηγητής και συμμαθητές…»

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ένα στα τρία παιδιά έχουν δεχτεί κάποιας μορφής λεκτική παρενόχληση (βρισιές, απειλές, χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου, κοροϊδευτικές κινήσεις, γελάκια, κλπ.) για τον σεξουαλικό προσανατολισμό (32,0%), το φύλο (31,1%), ή/και την έκφραση φύλου τους (50,3%). Επίσης, περίπου ένα στα επτά παιδιά έχουν δεχτεί κάποιας μορφής σωματική παρενόχληση ή/και σωματική βία (σπρωξιές, σκουντήγματα, φτυσίματα, γροθιές, κλωτσιές, κλπ.) σε σχέση με τον σεξουαλικό προσανατολισμό (14,6%), το φύλο (12,6%), ή/και την έκφραση φύλου τους (19,3%). Επιπλέον, ένα στα τρία ΛΟΑΤΚ παιδιά (33,0%) δηλώνουν ότι έχουν δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση.

«Βαρέθηκα να φοβάμαι για το αύριο…»

Φαίνεται πως οι ομοφοβικές/τρανσφοβικές συμπεριφορές αποτελούν καθημερινότητα στα σχολικά ιδρύματα, αφού σε ποσοστό 84,9%, τα παιδιά ακούν στο σχολείο τη λέξη “γκέι” με αρνητική χροιά ενώ το 74,4% των μαθητών και μαθητριών δηλώνει ότι ακούει τρανσφοβικά σχόλια έστω και σπάνια, ενώ το 18,3% δηλώνει ότι αυτά τα σχόλια γίνονται συχνά ή πολύ συχνά. Ομοφοβικά σχόλια ακούγονται από άλλους μαθητές σε ποσοστό 74,2%, ενώ πάνω από τα μισά παιδιά (58,1%) ακούν τέτοια σχόλια και από καθηγητές ή καθηγήτριες. Παρά την παρουσία τους (το 62,5% δηλώνει ότι τουλάχιστον κάποιες φορές είναι παρόντες), 1 στις 3 φορές (34,3%) οι καθηγητές/τριες δεν παρεμβαίνουν.

«Μια καθηγήτρια μια φορά είχε περιγράψει ένα τρανς άτομο με χαρακτηρισμούς όπως «αυτό το πράγμα», «αυτή η αηδία», «αυτό το διαστρέβλωμα»…»

Ακόμη χειρότερα τα παιδιά, σε ποσοστό που φτάνει στο 57,7%, νιώθουν ότι μπορούν δύσκολα να μιλήσουν για ΛΟΑΤΚ ζητήματα στην τάξη, νιώθουν λίγο ή καθόλου άνετα να μιλήσουν στους καθηγητές και τις καθηγήτριές τους (71,9%), και σχεδόν καθόλου άνετα στη διεύθυνση του σχολείου (83,1%).

«Με απέβαλλε από το μάθημα λέγοντας μου μπροστά σε όλη την τάξη «Συγγνώμη αν σε προσέβαλα, αν είσαι λεσβία ή ομοφυλόφιλη» με ύφος ειρωνικό. Έβαλα τα κλάματα και βγήκα στο προαύλιο και πλέον όλη μου η τάξη γνωρίζει για την σεξουαλικότητα μου χωρίς την άδεια μου…»

Καθόλου περίεργο αν σκεφτείς πως το 65,1% των ΛΟΑΤΚ ατόμων δεν έχουν ακούσει τίποτα θετικό για ΛΟΑΤΚ άτομα σε κάποιο μάθημα του σχολείου. Αντίθετα, το 54,4% δηλώνει ότι έχει ακούσει μέσα στην τάξη αρνητικές αναφορές για ΛΟΑΤΚ άτομα ή ζητήματα. Επίσης, σε ποσοστό 60,1% τα παιδιά αναφέρουν ότι κανένα από τα σχολικά τους βιβλία δεν περιλαμβάνει πληροφορίες για ΛΟΑΤΚ θέματα.

Φυσικά μεγάλο πρόβλημα κι ο σεξισμός…

πηγή: colour youth.gr

 

Σύμφωνα με το Πολύχρωμο Σχολείο, «σε κάποιες περιπτώσεις τα παιδιά προσπαθούν να βελτιώσουν την κατάσταση με προσφυγή στον Σύλλογο διδασκόντων/διδασκουσών, σε φορείς και οργανώσεις ή τον Συνήγορο του Παιδιού, σε άλλες καταφέρνουν με σωστή διαμεσολάβηση να κάνουν υποφερτή την κατάσταση, σε άλλες αναγκάζονται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, ζήτημα που συνιστά από μόνο του παραβίαση δικαιωμάτων. Δυστυχώς όμως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μιλούν και κάνουν υπομονή μέχρι να τελειώσουν το σχολείο, στην προσπάθειά τους να ξεμπερδέψουν με όλο αυτό το κακοποιητικό πλαίσιο όσο πιο ήσυχα γίνεται και προσπαθώντας να αποφύγουν το άουτιγκ στο ευρύτερο ή στενότερο οικογενειακό τους πλαίσιο.»

«Φοβάσαι επειδή υπάρχει αυτή η αδιαφορία. Φοβάσαι ότι θα σου συμβεί κάτι και κανείς δε θα το ξέρει για να σε βοηθήσει γιατί πολύ απλά δεν ενδιαφέρονται να μάθουν τι γίνεται…»

Από τα παραπάνω γίνεται πλήρως αντιληπτό ότι η έννοια της «ασφάλειας» για τους ΛΟΑΤΚ μαθητές και τις ΛΟΑΤΚ μαθήτριες στα ελληνικά σχολεία είναι ιδιαιτέρως σχετική με αρκετές φορές να εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες, όπως η τύχη. Ακόμα πιο αντιληπτή η αυξημένη ανάγκη και λήψη μέτρων και προώθηση πολιτικών δράσεων, με στόχο μια πιο συμπεριληπτική (μη θρησκόληπτη) εκπαίδευση.

 

*Οι δηλώσεις έγιναν στα πλαίσια της Έρευνας για το Σχολικό κλίμα.

 

Πηγή: avmag.gr (11/9/2019)

 

Διαβάστε Επίσης  Κοινωνία, οικονομία, πολιτική: Απεικονίσεις για σκέψεις και προβληματισμό

Tags: bullyingαπόψειςΛΟΑΤ κοινότητασχολείαταυτότητα φύλου

Related Posts

Ευρώπη: Εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια αντιμετωπίζουν αυξανόμενη ανασφάλεια και βία εν μέσω κορονοϊού
Απόψεις

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: ευκαιρία οι κοινωνίες να κάνουν περισσότερα

by admin
17 Μαρτίου, 2023
0

Σε τελετή για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Στρασβούργο, η βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης Shirin Ebadi και η αστροναύτης...

Read more
Το τέλος της ατιμωρησίας των εχθρών της Δημοκρατίας

Γιατί η κυβέρνηση φτιάχνει νέα αρχή ρύθμισης της αγοράς για το νερό ενώ τα δικαστήρια το έχουν χαρακτηρίσει δημόσιο αγαθό;

15 Μαρτίου, 2023
Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

Ανακοίνωση για το νομοσχέδιο για το σχολικό εκφοβισμό

13 Μαρτίου, 2023
Πανευρωπαϊκή κοινωνία των πολιτών: αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου ζητά το ΕΚ

Απειλούνται οι ευρωπαϊκές αξίες στην Ελλάδα

8 Μαρτίου, 2023
Γιατί η κοινωνιολογία είναι απαραίτητη στο σχολείο

Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

6 Μαρτίου, 2023
Load More

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

Νέο Σύντομο Πρόγραμμα Σπουδών από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ για τους στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ

20 Μαρτίου, 2023
Class and Status | Journal of Critical Approaches to Social Divisions

Class and Status | Journal of Critical Approaches to Social Divisions

20 Μαρτίου, 2023
Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

Η καταπολέμηση της φτώχειας είναι πολιτική επιλογή

20 Μαρτίου, 2023

Όλες οι αναρτήσεις στο e-mail σας

Προστεθείτε στους 6.064 εγγεγραμμένους.

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
Έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Έγκριση επανίδρυσης Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών με τίτλο: «Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική»

Αρχή της σχολικής χρονιάς και για τα προσφυγόπουλα; Ανάγκη άμεσων ενεργειών της πολιτείας

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δικηγόρων – Νομικών Παραστατών στη Διαμεσολάβηση | Εκδόσεις Σάκκουλα

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δικηγόρων - Νομικών Παραστατών στη Διαμεσολάβηση | Εκδόσεις Σάκκουλα

socialpolicy.gr

© 2023 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2023 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!