• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

    Το Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Ταγαράδων Θεσσαλονίκης προκηρύσσει 1 νέα θέση Κοινωνικού Λειτουργού

    Πρόσληψη Νοσηλευτών (ΠΕ/ΤΕ) | Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.

    «Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

    «Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

    Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας για Απόφοιτους του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    Διδακτικό έργο στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Ψυχολόγος Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/η Λειτουργός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Θέση Ψυχολόγου στη Δομή Φωκίδας (Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ν. Φωκίδας) της ΕΚΨ Π.Σακελλαρόπουλος

    Θέση Ψυχολόγου στη Δομή Φωκίδας (Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ν. Φωκίδας) της ΕΚΨ Π.Σακελλαρόπουλος

    Case Manager | SAO Association Hellas

    Case Manager | SAO Association Hellas

    Communications Officer @ Terre des hommes Hellas

    Finance & Procurement Officer (Part Time) – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Οι πρώτες «Εικονικές Δίκες Ανηλίκων»

    Οι πρώτες «Εικονικές Δίκες Ανηλίκων»

    Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026

    Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026

    Διαδικτυακός Διάλογος Πολιτών για τη Στέγαση «Συνδιαμορφώνοντας προτάσεις για δικαιότερες στεγαστικές πολιτικές»

    Διαδικτυακός Διάλογος Πολιτών για τη Στέγαση «Συνδιαμορφώνοντας προτάσεις για δικαιότερες στεγαστικές πολιτικές»

    Σχέδιο δράσης για θέματα φύλου

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει μια φιλόδοξη στρατηγική για την ισότητα των φύλων

    Η ψηφιακή βία είναι πραγματική βία | Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών

    Η ψηφιακή βία είναι πραγματική βία | Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών

    Νομική Αναγνώριση των Γυναικοκτονιών: Μορφές Ενσωμάτωσης σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο

    Νομική Αναγνώριση των Γυναικοκτονιών: Μορφές Ενσωμάτωσης σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο

    Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση;

    Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση;

    «Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

    «Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

    Τηλεοπτικό σποτ του ΚΕΘΙ για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία

    Capacity building φορέων άσκησης κοινωνικής πολιτικής στην Περιφέρεια Αττικής | Κοινωνική ένταξη Ρομά

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης «Για μια Ριζοσπαστική Φροντίδα των Ψυχώσεων»

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης «Για μια Ριζοσπαστική Φροντίδα των Ψυχώσεων»

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Εκμάθηση και Εφαρμογή Τεχνικών CBT για το Άγχος για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές Παρέμβασης

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Εκμάθηση και Εφαρμογή Τεχνικών CBT για το Άγχος για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές Παρέμβασης

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες
    Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

    Το Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Ταγαράδων Θεσσαλονίκης προκηρύσσει 1 νέα θέση Κοινωνικού Λειτουργού

    Πρόσληψη Νοσηλευτών (ΠΕ/ΤΕ) | Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.

    «Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

    «Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

    Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας για Απόφοιτους του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    Διδακτικό έργο στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Ψυχολόγος Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Υπάλληλος Παρακολούθησης Προγραμμάτων στην Zeuxis

    Κοινωνικός/η Λειτουργός Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (Κ.Φ.Α.Α.)

    Θέση Ψυχολόγου στη Δομή Φωκίδας (Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ν. Φωκίδας) της ΕΚΨ Π.Σακελλαρόπουλος

    Θέση Ψυχολόγου στη Δομή Φωκίδας (Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ν. Φωκίδας) της ΕΚΨ Π.Σακελλαρόπουλος

    Case Manager | SAO Association Hellas

    Case Manager | SAO Association Hellas

    Communications Officer @ Terre des hommes Hellas

    Finance & Procurement Officer (Part Time) – SAMS Ελλάς | Αθήνα

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Οι πρώτες «Εικονικές Δίκες Ανηλίκων»

    Οι πρώτες «Εικονικές Δίκες Ανηλίκων»

    Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026

    Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026

    Διαδικτυακός Διάλογος Πολιτών για τη Στέγαση «Συνδιαμορφώνοντας προτάσεις για δικαιότερες στεγαστικές πολιτικές»

    Διαδικτυακός Διάλογος Πολιτών για τη Στέγαση «Συνδιαμορφώνοντας προτάσεις για δικαιότερες στεγαστικές πολιτικές»

    Σχέδιο δράσης για θέματα φύλου

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητάει μια φιλόδοξη στρατηγική για την ισότητα των φύλων

    Η ψηφιακή βία είναι πραγματική βία | Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών

    Η ψηφιακή βία είναι πραγματική βία | Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών

    Νομική Αναγνώριση των Γυναικοκτονιών: Μορφές Ενσωμάτωσης σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο

    Νομική Αναγνώριση των Γυναικοκτονιών: Μορφές Ενσωμάτωσης σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο

    Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση;

    Πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση;

    «Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

    «Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

    Τηλεοπτικό σποτ του ΚΕΘΙ για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία

    Capacity building φορέων άσκησης κοινωνικής πολιτικής στην Περιφέρεια Αττικής | Κοινωνική ένταξη Ρομά

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Καμία πρόοδος όσον αφορά τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία την τελευταία δεκαετία

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης «Για μια Ριζοσπαστική Φροντίδα των Ψυχώσεων»

    Πρόγραμμα Εκπαίδευσης «Για μια Ριζοσπαστική Φροντίδα των Ψυχώσεων»

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Κύκλος σεμιναρίων για γυναίκες που νιώθουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης | Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης

    Το στίγμα που περιβάλλει την άνοια | 8ο τεύχος περιοδικού Κέντρου Ημέρας Άνοιας Λάρισας «ΝΟΗΜΑ»

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εξειδίκευση στην Προσωποκεντρική Οικογενειακή Θεραπεία – Θεραπεία Ζεύγους

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Εκμάθηση και Εφαρμογή Τεχνικών CBT για το Άγχος για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές Παρέμβασης

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Εκμάθηση και Εφαρμογή Τεχνικών CBT για το Άγχος για Ειδικούς Ψυχικής Υγείας: Πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές Παρέμβασης

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Διεθνής επιστημονική συνεργασία: Ζωτικής σημασίας αλλά ευάλωτη

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Online Ψυχο-Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της W.I.N HELLAS για την Ενδυνάμωση των Γυναικών

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Πρόγραμμα για την Υποστήριξη της Γονεϊκότητας

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    Σύμφωνο Συνεργασίας Δήμου Ηλιούπολης με το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού για την Προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Πολυγλωσσία, γλωσσικά ρεπερτόρια, διαγλωσσικότητα στην εκπαίδευση

29 Σεπτεμβρίου, 2020
in Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Συνοχή
0
Πολυγλωσσία, γλωσσικά ρεπερτόρια, διαγλωσσικότητα στην εκπαίδευση

Της Σταυρούλας Τσιπλάκου

Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Γλωσσολογίας

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία»

Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

 

Η σύγχρονη γλωσσολογική έρευνα σχετικά με τη γλωσσική επαφή και τη γλωσσική αλλαγή αλλά και σχετικά με τη γλωσσική κατάκτηση και τη διγλωσσία/την πολυγλωσσία έχει πλέον αποδομήσει το μύθο της μονογλωσσίας, τόσο ως υφιστάμενης, πραγματικής κατάστασης στις γλωσσικές κοινότητες όσο και ως κυρίαρχου παιδαγωγικού στόχου. Η έρευνα έχει δείξει ότι η μονογλωσσία είναι μια ιδεολογική κατασκευή που σχετίζεται με κυρίαρχες γλωσσικές ιδεολογίες του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα με το ιδεολόγημα του κράτους-έθνους και της εθνικής γλώσσας ως έκφανσής του. Σήμερα υπάρχουν πάμπολλα διαδεδομένα προγράμματα δίγλωσσης εκπαίδευσης που σέβονται και προωθούν την διγλωσσία ή και την πολυγλωσσία σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά συγκείμενα.

Τι συμβαίνει όμως ακριβώς στο συμβατικό σχολικό πλαίσιο; Συνοπτικά και κάπως απλουστευτικά, η επίσημη εκπαίδευση τείνει να είναι ένα πεδίο εφαρμογής ιδεολογιών που αντιμετωπίζουν τη γλώσσα ως συμβολικό (και πραγματικό) κεφάλαιο· συνακόλουθα προκρίνεται η διδασκαλία των πρότυπων γλωσσών ως πηγή ακαδημαϊκής και οικονομικής επιτυχίας. Εύκολα γίνεται αντιληπτό γιατί η επίσημη εκπαίδευση δεν αξιοποιεί και δεν νομιμοποιεί την χρήση γλωσσικών μορφών που θεωρούνται κοινωνικά στιγματισμένες (π.χ. διάλεκτοι, κοινωνιόλεκτοι, επίπεδα ύφους, στιλ ομιλίας ή και άλλες, μη κυρίαρχες γλώσσες)·  επίσης η εκπαίδευση τείνει να απαξιώνει γλωσσικές πρακτικές όπως η εναλλαγή κωδίκων και άλλες υβριδικές μορφές γλωσσικής επιτέλεσης, που στο συγκεκριμένο κανονιστικό ιδεολογικό πλαίσιο αντιμετωπίζονται ως αντικανονικές, «παραβατικές», ή, στην καλύτερη περίπτωση, ως αναποτελεσματικές ή και ως εμπόδια για την εκμάθηση της γλωσσικής νόρμας. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμα και όταν προωθείται η δίγλωσση ή πολύγλωσση εκπαίδευση, αυτή συχνά εργαλειοποιείται ως παράλληλες μονογλωσσίες, με διάφορες κυρίαρχες, επίσημες γλώσσες να διδάσκονται ξεχωριστά, χωρίς να αναδεικνύονται οι μεταξύ τους σχέσεις και χωρίς να αξιοποιούνται μεικτές ή υβριδικές μορφές γλώσσας ή μορφές που θεωρούνται «κατώτερες», όπως οι διάλεκτοι.

Αντίθετα, η παιδαγωγική της διαγλωσσικότητας (translanguaging) προκρίνει μια δυναμική αντιμετώπιση της γλώσσας όχι ως στατικού συστήματος αλλά ως γλωσσικότητας (languaging)· η γλωσσικότητα γίνεται αντιληπτή ως πολλαπλές επιτελέσεις (performances) μέσα σε συγκεκριμένα κοινωνικά και πολιτισμικά συγκείμενα, στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιούνται στοιχεία από πολλαπλά και σύνθετα γλωσσικά ρεπερτόρια (linguistic repertoires) που μπορεί να περιλαμβάνουν διαφορετικές γλώσσες, διαφορετικές γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες ή επίπεδα ύφους. Τα παραπάνω αξιοποιούνται προκειμένου να παραχθούν διαφόρων ειδών κοινωνικοπολιτισμικά νοήματα, να επιτελεστούν συμβολικά ποικίλες πράξεις ταυτότητας, να γίνει συμβολική διαπραγμάτευση αξιών, να αρθρωθούν εναλλακτικές «φωνές», λόγοι και ιδεολογίες, κ.λπ.

Μια βασική πτυχή της παιδαγωγικής της διαγλωσσικότητας είναι η σχέση της με την κριτική παιδαγωγική και τον κριτικό γραμματισμό (critical literacy). Η συμβολή της παιδαγωγικής της διαγλωσσικότητας στον κριτικό γραμματισμό θα μπορούσε να συνοψιστεί στα εξής σημεία:

(α) Οι μαθήτριες και οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως φορείς εναλλακτικών γλωσσικών και σημειωτικών κεφαλαίων,  «φωνών» και γνώσεων (knowledges, με την έννοια της μη κυρίαρχης γνώσης, που παράγεται εκτός ηγεμονικών υποδειγμάτων).

(β) Η παιδαγωγική αξιοποίηση αυτών των γνωσιακών και πολιτισμικών κεφαλαίων προϋποθέτει συνεργασιμότητα, σεβασμό όλων των γλωσσικών ποικιλιών, των ταυτοτήτων και των «φωνών» της τάξης, αλλά και ανάληψη ευθύνης εκ μέρους των μαθητριών και των μαθητών για την συνεργατική οργάνωση της μάθησής τους, με την/τον εκπαιδευτικό να παίζει το ρόλο της συντονίστριας/του συντονιστή της διαδικασίας, ως ισότιμο μέλος της μαθησιακής κοινότητας– οδηγεί, επομένως, σε μετασχηματισμό της ίδιας της συμβατικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

(γ) Η γλώσσα αντιμετωπίζεται ως σύνθετος σημειωτικός πόρος που παραπέμπει συμβολικά σε διαφορετικές κοινωνικές δομές, πολιτισμικές τάσεις, κοινωνικούς λόγους, ιδεολογικές θεωρήσεις της «πραγματικότητας». Επομένως, κάθε πράξη διαγλωσσικότητας μπορεί να αναδείξει την διαφορετική ιστορική, κοινωνική, πολιτισμική ή αξιακή διάσταση των ποικίλων γλωσσικών μορφών, την ιδιότητά τους να δομούν διαφορετικά τα νοήματα ανάλογα με τις κοινότητες ή τις ομάδες που τα παράγουν. Αν η γλωσσική ποικιλία γίνει αντικείμενο συνειδητής μεταγλωσσικής ανάλυσης και διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο μιας πραγματικά διαγλωσσικής παιδαγωγικής, τότε η αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας και της διαγλωσσικότητας μπορεί να αποτελέσει βασική διάσταση της κριτικής αντιμετώπισης της γλώσσας, με απώτερο στόχο την κοινωνική αλλαγή, που είναι βασικό ζητούμενο του κριτικού γραμματισμού.

 

Διαβάστε επίσης  Επικαιροποίηση των Ευρωπαϊκών κατευθυντήριων γραμμών για την πιστοποίηση της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: γλώσσαγλωσσολογίαεκπαίδευσηΠαιδαγωγικήπολυγλωσσία

Related Posts

Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026
Κοινωνική Πολιτική

Υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» 2026

by admin
1 Δεκεμβρίου, 2025
0

6η Πρόσκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποβολή προτάσεων για την Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια» για το έτος 2026.

Read moreDetails
«Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

«Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα στο σχολείο στην Ευρώπη-2025»

24 Νοεμβρίου, 2025
«Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

«Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονες Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Ψυχολογίας και της Εκπαίδευσης»

18 Νοεμβρίου, 2025
Η Γλωσσολογία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Ημερίδα στο ΑΠΘ για τις γλωσσικές επιστήμες στον 21ο αιώνα

Η Γλωσσολογία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Ημερίδα στο ΑΠΘ για τις γλωσσικές επιστήμες στον 21ο αιώνα

17 Νοεμβρίου, 2025
Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στον γραμματισμό, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες – Αλλαγές στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική από το 2020

17 Νοεμβρίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επιστημονικά Υπεύθυνος/η | ΑΡΣΙΣ Θεσσαλονίκη

Το Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Ταγαράδων Θεσσαλονίκης προκηρύσσει 1 νέα θέση Κοινωνικού Λειτουργού

4 Δεκεμβρίου, 2025

Πρόσληψη Νοσηλευτών (ΠΕ/ΤΕ) | Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.

4 Δεκεμβρίου, 2025
«Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

«Συνήγορος του Πολίτη, δέκα χρόνια (2014-2024) εξωτερικός έλεγχος αναγκαστικών επιστροφών αλλοδαπών»

4 Δεκεμβρίου, 2025
Next Post

Πρόσληψη Ακαδημαϊκών Υποτρόφων στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Μεσογειακού Πανεπιστημίου

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση» | 2-4 Οκτωβρίου 2020

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση» | 2-4 Οκτωβρίου 2020

Εσείς πως σκέφτεστε για την αναπηρία; Απομακρύνοντας τα στερεότυπα

Οι ιστότοποι του δημόσιου τομέα οφείλουν να είναι προσβάσιμοι σε χρήστες με αναπηρία

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.