• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
  • ENGLISH edition
Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
socialpolicy.gr
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    ΠΕΨΑΕΕ | Πρόσληψη Προσωπικού σε μονάδες Ψυχικής Υγείας

    Intermediate Reception Child Protection Experts | European Union Agency for Asylum

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο

    Θέσεις Εργασίας | UNICEF

    Θέσεις Εργασίας | PwC Greece

    Fundraising Manager | Διαβάζω για τους Άλλους

    Fundraising Manager | Διαβάζω για τους Άλλους

    Προκήρυξη Μίας Θέσης Εργασίας στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων ΣΠΙΤΙ 2

    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό Ελληνικό Κλιμάκιο Άμεσης Βοήθειας

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ)

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ)

    Προκήρυξη θέσης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Εκπαίδευσης

    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις Εργασίας | Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Η κατάσταση των γυναικών της υπαίθρου διεθνώς και η αναγνώριση του έργου της Γ.Γ.Ι.Φ. από τον ΟΗΕ

    Ο Ρόλος των Μεταναστριών στη Γεωργία και την Οικιακή Φροντίδα στην Ελλάδα: Μια Έμφυλη και Κοινωνικοοικονομική Ανάλυση

    Κοινωνικά Δικαιώματα και Κρίση

    Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων: Μια πρώτη ανάγνωση

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    ΕΝΝΟΙΕΣ: ΦΤΩΧΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ

    Eurostat: Συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη – φτώχεια και κοινωνικός αποκλεισμός

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    ΔΥΠΑ: 161 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Σεπτέμβριο

    Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

    Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΚΟΙΣΠΕ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΚΟΙΣΠΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Ο καθρέφτης, η εικόνα (του σώματος) και οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής

    Διαδικτυακό Σεμινάριο | «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Συνθετική Ψυχοθεραπεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    ΠΕΨΑΕΕ | Πρόσληψη Προσωπικού σε μονάδες Ψυχικής Υγείας

    Intermediate Reception Child Protection Experts | European Union Agency for Asylum

    Θέσεις Εργασίας | Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο

    Θέσεις Εργασίας | UNICEF

    Θέσεις Εργασίας | PwC Greece

    Fundraising Manager | Διαβάζω για τους Άλλους

    Fundraising Manager | Διαβάζω για τους Άλλους

    Προκήρυξη Μίας Θέσης Εργασίας στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων ΣΠΙΤΙ 2

    Νοσηλευτής/Νοσηλεύτρια στο Κοινωνικό ΕΚΑΒ

    Θέσεις Εργασίας | Κοινωνικό Ελληνικό Κλιμάκιο Άμεσης Βοήθειας

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ)

    Θέσεις Εργασίας | Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ)

    Προκήρυξη θέσης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Εκπαίδευσης

    Ψηφιοποίηση της εργασίας: Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες κινδύνου και μυοσκελετικές παθήσεις που συνδέονται με την εργασία

    Θέσεις Εργασίας | Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

    Η κατάσταση των γυναικών της υπαίθρου διεθνώς και η αναγνώριση του έργου της Γ.Γ.Ι.Φ. από τον ΟΗΕ

    Ο Ρόλος των Μεταναστριών στη Γεωργία και την Οικιακή Φροντίδα στην Ελλάδα: Μια Έμφυλη και Κοινωνικοοικονομική Ανάλυση

    Κοινωνικά Δικαιώματα και Κρίση

    Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων: Μια πρώτη ανάγνωση

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    «Δράσεις Πολιτισμού για μια πιο φιλική Δικαιοσύνη»

    ΕΝΝΟΙΕΣ: ΦΤΩΧΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ

    Eurostat: Συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη – φτώχεια και κοινωνικός αποκλεισμός

    Νέο πρόγραμμα για 10.000 άνεργους ηλικίας έως 29 ετών στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας

    ΔΥΠΑ: 161 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Σεπτέμβριο

    Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

    Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΚΟΙΣΠΕ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΚΟΙΣΠΕ

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • ισότητα των φύλων
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ψυχικές διαταραχές

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Διετής Εκπαίδευση: Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης – Συστημική Προσέγγιση- Συντονισμός ομάδας

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Τριετές μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θεραπεία-Συμβουλευτική Μέσω Τέχνης” (Multimodal Art Therapy)

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    Ετήσια Εκπαίδευση στην «Ατομική Συστημική Θεραπεία και Θεραπεία Ζεύγους»

    BeWell: Στρατηγική για τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες των επαγγελματιών υγείας και περίθαλψης

    Έκκληση για τολμηρό και συνεκτικό μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ που να ενσωματώνει την υγεία και ευημερία σε όλες τις πολιτικές

    Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ψυχοσεξουαλικές Δυσλειτουργίες: Αναγνώριση & Αντιμετώπιση»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θεραπεία Συμπεριφοράς Διαταραχών Άγχους, Ιδεοψυχαναγκαστικής & Μετατραυματικής Διαταραχής»

    Ο καθρέφτης, η εικόνα (του σώματος) και οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής

    Διαδικτυακό Σεμινάριο | «Μελετώντας τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής»

    Εκπαίδευση στη Συνθετική Ψυχοθεραπεία | Τετραετές Πρόγραμμα

    Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Συνθετική Ψυχοθεραπεία

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
socialpolicy.gr
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική

Πρόγραμμα “Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα (SLYMS)”

5 Σεπτεμβρίου, 2018
in Κοινωνική Πολιτική, Προγράμματα
0
SLYMS_Sociocultural Learning for Youth in Mobile Societies

Το Πρόγραμμα “Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα / Sociocultural Learning for Youth in Mobile Societies” (SLYMS) είναι ένα τριετές ερευνητικό Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υπό την αιγίδα του ERASMUS+ Youth.

Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν ως εταίροι Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Δήμοι, ΜΚΟ, προερχόμενοι από τις 3 Ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία).

Το Πρόγραμμα αφορά στους μετακινούμενους κυρίως, πληθυσμούς Νέων προσφυγικής και μεταναστευτικής ροής. Ειδικότερα, επικεντρώνεται ιδιαίτερα, στους νέους πρόσφυγες, καθώς αποτελούν και τη μεγαλύτερη πρόκληση ένταξης στην εποχή μας. Ερευνητικά, στοχεύει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός σύγχρονου, λειτουργικού και αποτελεσματικού κοινωνικού μοντέλου ένταξης και συμμετοχικότητας, βασισμένο στις αρχές της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης και την λογική των σύγχρονων κοινών. Στο επίκεντρο του SLYMS βρίσκεται η ενεργητική συμπερίληψη των πληθυσμών σε κινητικότητα (προσβλέποντας στην ανάδυση της ένταξης από τη βάση της κοινότητας που είναι ο Δήμος) αξιοποιώντας την επιστημονική και εκπαιδευτική γνώση και εμπειρία του πεδίου, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις ικανότητες των μετακινούμενων ανθρώπων. Το SLYMS επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει και να επανεφεύρει την διαπολιτισμικότητα, την συμμετοχή στον δημόσιο βίο και την διαμόρφωσης μίας περισσότερο ολιστικής παιδαγωγικής, ικανής να συνεισφέρει ουσιαστικότερα στην οικοδόμηση πλουραλιστικών κοινοτήτων υποδοχής, με χαρακτηριστικά αμοιβαιότητας, συνεργασίας και κατανόησης.

Η υλοποίηση του SLYMS βασίζεται σε ένα δίκτυο κοινωνικών εταίρων, όπως Πανεπιστήμια, σχολεία, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, Ιδρύματα και Δήμοι. Το προτεινόμενο κοινωνιοπολιτισμικό μοντέλο (SLYMS) βασίζεται στις πλούσιες και χρόνιες εμπειρίες καλών πρακτικών των εταίρων, επιχειρώντας να αξιοποιήσει δραστηριότητες κοινωνικής ένταξης, αλληλεγγύης, καθώς και μοντέλα ανθεκτικότητας των σύγχρονων πόλεων και κοινωνιών. Συγκεκριμένα, το SLYMS στηρίζεται σε διάφορες αναγνωρισμένες κοινωνικές και εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως οι Γιορτές της Πολυγλωσσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Κοζάνης και Λάρισας, τα Καφέ Πολυγλωσσίας καθώς και το πλουραλιστικό εργαλείο Αφύπνισης στις Γλώσσες και τους Πολιτισμούς. Τα μεθοδολογικά μας εργαλεία βασίζονται στο πρωτότυπο εξελικτικό μοντέλο Επιμόρφωσης-Αναστοχασμός-Δράση (A. Moumtzidou,2016). Πρόκειται για ένα μοντέλο συνδιαμόρφωσης επιμορφωτών, θεσμών, πολιτών, μαθητών στη συναντίληψη, σε νέες στάσεις απέναντι στα κοινά, στην ανάδυση και καλλιέργεια μαθησιακών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων καθώς και κοινωνιοδιδακτικών στρατηγικών  ένταξης και προκειμένου να εμπνευστούν εκπαιδευτικοί, θεσμοί και πολίτες, εκδηλώνοντας έναν κριτικό στοχασμό και μία ικανότητα διαχείρισης του πολιτισμικού κεφαλαίου των σύγχρονων μεταβαλλόμενων κοινωνιών.

Η περαιτέρω ανάπτυξη ενός επιμορφωτικού και εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα μπορεί να ενσωματώνει αρμονικά τις αξίες, τα γνωστικά σχήματα και τις απαιτήσεις των διαφόρων πολιτισμών και των γλωσσών, είναι πραγματικά ζωτικής σημασίας. Και τούτο, καθώς θα συμβάλλει στο άνοιγμα των σχολικών προγραμμάτων σπουδών, καθώς των κοινωνικών δεξιοτήτων και των διδακτικών και διαπολιτισμικών πρακτικών μίας κοινότητας προς μια περισσότερο περιεκτική, καινοτόμα, κοινωνικά προσιτή και συμμετοχική παιδαγωγική. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε τη δημιουργία μίας περισσότερο ευέλικτης εκπαίδευσης, η οποία θα είναι αναστοχαστική, σε εγρήγορση και συνεχή κίνηση.

Επίσης, η ανάδυση νέων δεξιοτήτων από κοινού στους εκπαιδευτές Νέων και η καλλιέργειά τους στη διαπολιτισμική ενσυναίσθηση αφορούν κυρίαρχα το SLYMS. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα SLYMS πλαισιώνεται από ερευνητές του πεδίου, ειδικούς της εκπαίδευσης, γλωσσολόγους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους και κοινωνικούς ψυχολόγους.

Συνοπτικά, οι δράσεις του Προγράμματος SLYMS αποσκοπούν στη:

  • Δημιουργία δοκιμασμένων εργαλείων που αναβαθμίζουν το ρόλο των Γιορτών πολυγλωσσίας σε χώρο μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
  • Αναγνώριση του δήμου και των τοπικών αρχών ως κατάλληλων φορέων μη τυπικής και άτυπης μάθησης, καθώς και μετασχηματισμού των σύγχρονων κοινωνιών από τη βάση.
  • Διασύνδεση δήμων της Ε.Ε. με στόχο την Ευρωπαϊκή αναγνώριση του μαθησιακού και ενταξιακού ρόλου των Γιορτών Πολυγλωσσίας μέσα από τη δημιουργία διαδημοτικών γιορτών πολυγλωσσίας.
  • Αποτύπωση ενός Κοινού Πλαισίου Αναφοράς για την ένταξη και την εμψύχωση των Νέων καθώς και την ενίσχυση των κοινωνικά εργαζόμενων με Νέους με εργαλεία μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης. Αυτό συμβάλλει σε μια σταθερή δομή βιωσιμότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων του Προγράμματος σε διάφορους τομείς.
  • Ανάπτυξη και αξιοποίηση της διαγενεακότητας στα πλαίσια των αλλόφωνων και αλλόγλωσσων κοινοτήτων, πολιτισμικά διάφορων.
  • Αξιοποίηση του πολιτισμικού «κεφαλαίου» της πόλης μέσω της διασύνδεσης των κοινοτήτων, των φορέων, των θεσμών, της εκπαίδευσης και του τουρισμού.
  • Ανάδειξη των ευάλωτων μετακινούμενων νεανικών πληθυσμών σε συνεργάτες που συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα της πόλης, μέσω της γλώσσας και του πολιτισμού τους και της επαφής τους με την τοπική κοινωνία.
  • Αξιοποίηση μέσω του εθελοντισμού των Νέων και των Νέων σε κατάσταση ευαλωτότητας προκειμένου να συμμετέχουν σε «έξυπνες» στρατηγικές ένταξης.

Το ερευνητικό πρόγραμμα του SLYMS θα υλοποιηθεί σε σχολεία, σε Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων, στους Ξενώνες και τα Κέντρα Υποστήριξης Νέων της ΜΚΟ ΑΡΣΙΣ, σε ευάλωτες ομάδες Νέων που υποστηρίζονται από τους κοινωνικά εργαζόμενους στο δρόμο, από εκπαιδευτικά προγράμματα των ΜΚΟ και από τους δήμους.

Επιπλέον, οι εθελοντές του έργου, οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη των αλλόφωνων κοινοτήτων, των πολιτιστικών φορέων, των θεσμών, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτές των ΜΚΟ, οι πολίτες γενικότερα, οι οποίοι είτε συμμετέχουν στις Γιορτές Πολυγλωσσίας, είτε συμμετέχουν σε κοινωνικά κινήματα καθώς και με την εργασία με τους Νέους και για τους Νέους θα μπορούν να αποκτήσουν ειδική εκπαίδευση μέσω της εκπαίδευσης στα εργαλεία του SLYMS.

Το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί σε έξι φάσεις:

1η φάση: Έρευνα, ποσοτική / ποιοτική, η οποία θα επιτρέψει την παραγωγή γνώσεων σχετικά με το πλαίσιο της άτυπης μάθησης και τον ρόλο των κοινωνικών εκδηλώσεων σε λαϊκή βάση (Δήμος), τον πολιτισμό και την ταυτότητα των νέων προσφύγων (αξίες, στάσεις, εμπειρίες, τάσεις, ανάγκες, απαιτήσεις, προσδοκίες και επιθυμίες) στις σημερινές πλουραλιστικές κοινωνίες. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να εξεταστεί ποια γλώσσα θέλουν να μάθουν, ποιες δεξιότητες θέλουν να αναπτύξουν ή να καλλιεργήσουν, αλλά και να εντοπίσουμε την ανάδυση νέων δεξιοτήτων μέσα από τη συμμετοχή των νέων και των εκπαιδευτών/εθελοντών στο μοντέλο ανάπτυξης των Γιορτών Πολυγλωσσίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε δεξιότητες διαπολιτισμικής ευαισθησίας, επικοινωνιακές, κριτικού γραμματισμού προκειμένου να επαναπροσδιοριστούν κυρίαρχοι κοινωνικοί προβληματισμοί σχετικά με τον ρατσισμό, τη μετανάστευση, την πολυπολιτισμικότητα κλπ.
2η φάση: Σχεδιασμός του SLYMS – ομάδα εμπειρογνωμόνων / ερευνητών / έμπειρων εκπαιδευτικών / εκπροσώπων προσφύγων / εργαζομένων για τη νεολαία / μεταφραστών / διαμεσολαβητών. Η αποτύπωση της μάθησης μέσω κοινωνικών εκδηλώσεων η ανακάλυψη οδών άτυπης μάθησης και η ανάπτυξη της πολυπολιτισμικής επίγνωσης σχετικά με ζητήματα ταυτότητας, τα οποία μεταξύ άλλων, σχετίζονται με τη γλώσσα, τη θρησκεία, την ηλικία και το φύλο.
3η φάση: Εφαρμογή των εργαλείων του SLYMS και αξιολόγηση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν.
4η φάση: Αναστοχασμός της λειτουργικότητας και των αποτελεσμάτων του Προγράμματος (με τη συμμετοχή των νεανικών εθελοντών / προσφύγων).
5η φάση: Προτάσεις για μεταρρυθμίσεις στην εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική σχετικά με το ρόλο των κοινωνικών εκδηλώσεων στην άτυπη μάθηση, την ένταξη των προσφύγων, στο σχολείο και την πόλη.
6η φάση: Διάδοση – κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, γιορτές, συνέδρια και δημοσιεύσεις.

Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν:

 

 

Διαβάστε επίσης  Γιατροί Χωρίς Σύνορα: Σοβαρές οι επιπτώσεις στην υγεία των αιτούντων άσυλο από την παράταση του περιορισμού κυκλοφορίας


Discover more from socialpolicy.gr

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Tags: Δήμος Θεσσαλονίκηςκοινωνική ένταξηκοινωνική πολιτική προγράμματαπολυγλωσσίαπρόσφυγες

Related Posts

Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!
Κοινωνική Πολιτική

Βελτιώστε τις ψηφιακές σας δεξιότητες με τα μαθήματα Level Up!

by admin
3 Σεπτεμβρίου, 2025
0

Ανακαλύψτε μια σειρά από δωρεάν μαθήματα σε χρήσιμα προηγμένα ψηφιακά εργαλεία για άτομα που εργάζονται ή αναζητούν εργασία.

Read moreDetails
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Επιχειρηματικότητας Νέων Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγάλεω – Γ’ Κύκλος

28 Αυγούστου, 2025

Κύκλος σεμιναρίων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για γονείς και εκπαιδευτικούς | Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

5 Αυγούστου, 2025
Καλές Πρακτικές Erasmus+ 2024: Έμπνευση και Καινοτομία στην Εκπαίδευση

Καλές Πρακτικές Erasmus+ 2024: Έμπνευση και Καινοτομία στην Εκπαίδευση

29 Ιουλίου, 2025
Αιτήσεις για το Πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»

Αιτήσεις για το Πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»

28 Ιουλίου, 2025
Load More

Subscribe

* indicates required
newsletters socialpolicy.gr

Το socialpolicy.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που θα παρέχετε σε αυτή τη φόρμα ώστε να σας ενημερώνει μέσω email. Παρακαλώ ενημερώστε μας πώς συμφωνείτε να λαμβάνετε emails από εμάς: SocialPolicy will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates. Please confirm that you agree to receive our emails:

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Συνεργάτης/ιδα ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής (GTENPOL) | Green Tank

Δίκαιη Ενεργειακή Μετάβαση: Θέσεις του Green Tank στη Δέσμη Ενεργειακών Μέτρων για τους Πολίτες

11 Σεπτεμβρίου, 2025
Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

Pact for Skills – Σύμφωνο για τις Δεξιότητες

11 Σεπτεμβρίου, 2025

ΠΕΨΑΕΕ | Πρόσληψη Προσωπικού σε μονάδες Ψυχικής Υγείας

11 Σεπτεμβρίου, 2025
Next Post

Εθελοντές Διοικητικής Υποστήριξης στο Σύλλογο ΑΡΧΕΛΩΝ

O Δήμος Αθηναίων συγκεντρώνει σχολικά είδη για 5.000 παιδιά

Δωρεάν Μαθήματα Γερμανικών στις Περιφερειακές Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης

Δωρεάν μαθήματα εκμάθησης Τουρκικής Γλώσσας | Δήμος Θεσσαλονίκης

socialpolicy.gr

© 2025 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Σεμινάρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Αρθρογραφία
    • Προγράμματα
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Βιβλία
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Επιλεγμένα
  • Σχετικά με εμάς
  • Συνεργασίες
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Blog View
  • ENGLISH edition

© 2025 socialpolicy.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ανοίξτε τη γραμμή εργαλείων Εργαλεία προσβασιμότητας

Εργαλεία προσβασιμότητας

  • Αύξηση κειμένουΑύξηση κειμένου
  • Μείωση κειμένουΜείωση κειμένου
  • Κλίμακα ΓκριΚλίμακα Γκρι
  • Υψηλή ΑντίθεσηΥψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική ΑντίθεσηΑρνητική Αντίθεση
  • Ανοιχτόχρωμο φόντοΑνοιχτόχρωμο φόντο
  • Υπογραμμίσεις συνδέσμωνΥπογραμμίσεις συνδέσμων
  • Αναγνώσιμη γραμματοσειράΑναγνώσιμη γραμματοσειρά
  • Επαναφορά Επαναφορά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.