• Αρχική
  • Φορείς Κοινωνικής Πολιτικής
  • Αρθρογραφία-Μελέτες
  • Blog View
  • Συνεργασίες
Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021
Κοινωνικη Πολιτικη Κοινωνικη Θεωρια
Advertisement Banner
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Διοικητικός Υπάλληλος-Λογιστής και Κοινωνικός Επιστήμονας στο Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας

    Διαδικτυακή Εκδήλωση «Ισότητα των φύλων στην έρευνα και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο»

    Διαδικτυακή Εκδήλωση «Ισότητα των φύλων στην έρευνα και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο»

    1 ΠΕ Κοινωνικός Λειτουργός, 1 ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός και 1 ΠΕ Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Κοζάνης

    Ψυχολόγοι για την Υποστήριξη της Γραμμής 10306

    IOM’s HELIOS project promotes integration of international protection beneficiaries in Greece

    Psychologist @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Site Management Support (SMS) Officer @ Danish Refugee Council

    Child Protection Team Leaders @ Terre des hommes Greece

    Project Assistant @ Terre des hommes Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher (English) @ Danish Refugee Council

    Θέσεις Εργασίας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

    Executive Director @ Argolic Regeneration Fund

    Executive Director @ Argolic Regeneration Fund

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία για πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη για τους απόρους

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Η ΕΕ πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην κοινωνική ένταξη

    Η ΕΕ πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην κοινωνική ένταξη

    «Όλες ασφαλείς» : Δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα

    Συνέχιση λειτουργίας των Ξενώνων Κακοποιημένων Γυναικών σε Θεσσαλονίκη και Εύοσμο

    Ο Δήμος Φλώρινας στο ευρωπαϊκό έργο POWERPOOR για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας

    Ο Δήμος Φλώρινας στο ευρωπαϊκό έργο POWERPOOR για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας

    Η παιδική ευημερία υπό συνεχή «απειλή»

    Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: ένας αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης

    Η πρόοδος της ΕΕ προς τους στόχους της για την κλιματική αλλαγή (infographic)

    Δίκαιη ψηφιακή και πράσινη μετάβαση: νέα κοινωνική ατζέντα για την Ευρώπη

    Η ΕΕ αποτυγχάνει να διατηρήσει την τεχνολογία για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και τη διαδικτυακή προβολή της

    Η ΕΕ αποτυγχάνει να διατηρήσει την τεχνολογία για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και τη διαδικτυακή προβολή της

    Βασικοί δείκτες για την καταπολέμηση του trafficking για εργασιακή εκμετάλλευση

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία

    Δήμος Αλίμου: Κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων ψυχικής υγείας

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορονοϊό

    Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη Ατόμων Γ΄ Ηλικίας από το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Κοινωνικό Ιατρείο Ψυχικής Υγείας στο Δήμο Αθηναίων

    Σεμινάριο: «Εισαγωγή στην εκπαίδευση: Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές»

    Σεμινάριο: «Εισαγωγή στην εκπαίδευση: Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές»

    Κρίση ψυχικής υγείας στα ΚΥΤ των νησιών | Νέα έκθεση της International Rescue Committee (IRC)

    Κρίση ψυχικής υγείας στα ΚΥΤ των νησιών | Νέα έκθεση της International Rescue Committee (IRC)

    Σεμινάριο elearning ασύγχρονης εκπαίδευσης: «Εισαγωγή στην ψυχανάλυση: Μελέτη έξι βασικών ψυχαναλυτικών εννοιών»

    Σεμινάριο elearning ασύγχρονης εκπαίδευσης: «Εισαγωγή στην ψυχανάλυση: Μελέτη έξι βασικών ψυχαναλυτικών εννοιών»

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • All
    • Διεθνή
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Θέσεις Εργασίας
    • Μεταπτυχιακά
    • Προπτυχιακά
    • Σεμινάρια
    • Υποτροφίες

    Διοικητικός Υπάλληλος-Λογιστής και Κοινωνικός Επιστήμονας στο Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας

    Διαδικτυακή Εκδήλωση «Ισότητα των φύλων στην έρευνα και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο»

    Διαδικτυακή Εκδήλωση «Ισότητα των φύλων στην έρευνα και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο»

    1 ΠΕ Κοινωνικός Λειτουργός, 1 ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός και 1 ΠΕ Ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Κοζάνης

    Ψυχολόγοι για την Υποστήριξη της Γραμμής 10306

    IOM’s HELIOS project promotes integration of international protection beneficiaries in Greece

    Psychologist @ ΙΟΜ Athens / Greece

    Education Cultural Mediator (Farsi) @ Danish Refugee Council

    Site Management Support (SMS) Officer @ Danish Refugee Council

    Child Protection Team Leaders @ Terre des hommes Greece

    Project Assistant @ Terre des hommes Greece

    Child Friendly and Women’s Safe Space Team Leader – National Contract @ Danish Refugee Council

    Teacher (English) @ Danish Refugee Council

    Θέσεις Εργασίας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

    Executive Director @ Argolic Regeneration Fund

    Executive Director @ Argolic Regeneration Fund

    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • All
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Προγράμματα
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

    Χρειάζονται τολμηρά μέτρα για τους διασυνοριακούς και εποχικούς εργαζόμενους

    Η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία για πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη για τους απόρους

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Εγχειρίδιο για την κατάρτιση σχεδίων δράσης για την Ισότητα των Φύλων σε ΑΕΙ και Οργανισμούς Έρευνας

    Η ΕΕ πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην κοινωνική ένταξη

    Η ΕΕ πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην κοινωνική ένταξη

    «Όλες ασφαλείς» : Δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα

    Συνέχιση λειτουργίας των Ξενώνων Κακοποιημένων Γυναικών σε Θεσσαλονίκη και Εύοσμο

    Ο Δήμος Φλώρινας στο ευρωπαϊκό έργο POWERPOOR για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας

    Ο Δήμος Φλώρινας στο ευρωπαϊκό έργο POWERPOOR για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας

    Η παιδική ευημερία υπό συνεχή «απειλή»

    Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: ένας αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης

    Η πρόοδος της ΕΕ προς τους στόχους της για την κλιματική αλλαγή (infographic)

    Δίκαιη ψηφιακή και πράσινη μετάβαση: νέα κοινωνική ατζέντα για την Ευρώπη

    Η ΕΕ αποτυγχάνει να διατηρήσει την τεχνολογία για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και τη διαδικτυακή προβολή της

    Η ΕΕ αποτυγχάνει να διατηρήσει την τεχνολογία για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και τη διαδικτυακή προβολή της

    Βασικοί δείκτες για την καταπολέμηση του trafficking για εργασιακή εκμετάλλευση

    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • All
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία

    Δήμος Αλίμου: Κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων ψυχικής υγείας

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Αρχιτεκτονική Ι και ΙΙ – Online workshop

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Ψυχική Υγεία-Διαχείριση του άγχους στην περίοδο της πανδημίας

    Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορονοϊό

    Τηλεφωνική Ψυχολογική Υποστήριξη Ατόμων Γ΄ Ηλικίας από το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    Εγχειρίδιο: Επιχειρησιακά ζητήματα για πολυτομεακά προγράμματα ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    “Καίρια ζητήματα γονεϊκότητας και συντροφικότητας” Διαδικτυακός Κύκλος Σεμιναρίων

    Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Θέματα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» 2019 – 2020 | Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου

    Κοινωνικό Ιατρείο Ψυχικής Υγείας στο Δήμο Αθηναίων

    Σεμινάριο: «Εισαγωγή στην εκπαίδευση: Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές»

    Σεμινάριο: «Εισαγωγή στην εκπαίδευση: Δουλεύοντας με παραβατικούς νέους με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές»

    Κρίση ψυχικής υγείας στα ΚΥΤ των νησιών | Νέα έκθεση της International Rescue Committee (IRC)

    Κρίση ψυχικής υγείας στα ΚΥΤ των νησιών | Νέα έκθεση της International Rescue Committee (IRC)

    Σεμινάριο elearning ασύγχρονης εκπαίδευσης: «Εισαγωγή στην ψυχανάλυση: Μελέτη έξι βασικών ψυχαναλυτικών εννοιών»

    Σεμινάριο elearning ασύγχρονης εκπαίδευσης: «Εισαγωγή στην ψυχανάλυση: Μελέτη έξι βασικών ψυχαναλυτικών εννοιών»

    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία
No Result
View All Result
Κοινωνικη Πολιτικη Κοινωνικη Θεωρια
No Result
View All Result
Home Κοινωνική Πολιτική Αρθρογραφία

Παιδική Εργασία και Οικιακή Εργασία

31 Ιουλίου, 2017
in Αρθρογραφία, Κοινωνική Πολιτική
1
Παιδική Εργασία και Οικιακή Εργασία

Τι είναι Οικιακή Εργασία;

Ύστερα από τη Σύμβαση Αρ. 189 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (Convention No. 189 – Decent work for domestic workers*) ως «οικιακή εργασία» ορίζονται οι εργασίες που εκτελούνται σε ένα νοικοκυριό ή για ένα νοικοκυριό ή νοικοκυριά και «οικιακός εργαζόμενος» νοείται κάθε πρόσωπο που εμπλέκεται στην οικιακή εργασία στο πλαίσιο σχέσεως εργασίας.

Ο όρος «οικιακή εργασία» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εργασιών και υπηρεσιών, που ποικίλλουν από χώρα σε χώρα και που μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την εθνοτική καταγωγή και το μεταναστευτικό καθεστώς των συγκεκριμένων εργαζομένων, καθώς και το πολιτιστικό και οικονομικό πλαίσιο στο οποίο εργάζονται. Αυτό σημαίνει ότι ένας ορισμός της οικιακής εργασίας και των εργαζόμενων που απασχολούνται με βάση μόνο τις εργασίες που εκτελούνται, κινδυνεύει να είναι διαρκώς ατελής. Αντ’ αυτού, η Σύμβαση Αρ. 189 αντλεί από τα κοινά και διακριτά χαρακτηριστικά βάσει των οποίων οι οικιακά εργαζόμενοι εργοδοτούνται, και παρέχουν υπηρεσίες, δηλαδή τα ιδιωτικά νοικοκυριά ως τρίτα πρόσωπα.

*ILO Convention No. 189

Τι είναι η Παιδική Οικιακή Εργασία;

Η παιδική οικιακή εργασία αναφέρεται γενικώς στην εργασία των παιδιών στον τομέα της οικιακής εργασίας στην κατοικία ενός τρίτου ή ενός εργοδότη. Αυτή η γενική έννοια ενσωματώνει τόσο τις επιτρεπόμενες όσο και τις μη επιτρεπόμενες καταστάσεις.

Τι συνιστά Παιδική Εργασία στον τομέα της Οικιακής Εργασίας;

Η παιδική εργασία στον τομέα της οικιακής εργασίας αναφέρεται σε καταστάσεις όπου η οικιακή εργασία εκτελείται από παιδιά ηλικίας κάτω από την σχετική ελάχιστη ηλικία (για ελαφρά εργασία, μη επικίνδυνη εργασία πλήρους απασχόλησης), σε επικίνδυνες συνθήκες ή σε κατάσταση δουλείας.

Συνιστά παιδική εργασία οι δουλειές που εκτελούνται από τα παιδιά στα ίδια τους τα σπίτια;

Δουλειές που αναλαμβάνονται από τα παιδιά στα σπίτια τους, σε λογικές συνθήκες και υπό την εποπτεία των οικείων τους, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της οικογενειακής ζωής και ανατροφής τους. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενδέχεται να υπάρχουν ανησυχίες για συγκεκριμένες καταστάσεις όπου ο όγκος δουλειάς ενδέχεται να παρεμβαίνει στην εκπαίδευση των παιδιών ή να είναι υπερβολικός, περιπτώσεις στις οποίες θα μπορούσε να ισοδυναμεί με παιδική εργασία. Τα παιδιά που εκτελούν οικιακές εργασίες στο σπίτι τους, και τα παιδιά σε οικιακές εργασίες (σε ένα νοικοκυριό τρίτων) μπορεί να εκτελούν παρόμοια καθήκοντα. Ωστόσο, στην πρώτη περίπτωση, λείπει το στοιχείο της απασχόλησης και ως εκ τούτου, πρέπει να αποφεύγουμε να αναφερόμαστε σε αυτές τις καταστάσεις ως οικιακή εργασία.

Γιατί η παιδική οικιακή εργασία αποτελεί ένα «κρυφό» φαινόμενο και γιατί είναι τόσο δύσκολο να το αντιμετωπίσουμε;

Το φαινόμενο είναι συχνά κρυφό και δύσκολο να αντιμετωπιστεί λόγω των δεσμών του με τις κοινωνικές και πολιτιστικές συνήθειες. Σε πολλές χώρες η παιδική οικιακή εργασία είναι όχι μόνο αποδεκτή κοινωνικά και πολιτιστικά, αλλά αντιμετωπίζεται θετικά ως ένας προστατευόμενος και μη-στιγματισμένος τύπος εργασίας, προτιμούμενος από άλλες μορφές απασχόλησης – ειδικά για τα κορίτσια. Η διαιώνιση των παραδοσιακών γυναικείων ρόλων και ευθυνών, εντός και εκτός του νοικοκυριού, καθώς και η αντίληψη των οικιακών υπηρεσιών ως μέρος της γυναικείας «μαθητείας» για την ενήλικη ζωή και το γάμο, συμβάλλουν επίσης στην επιμονή της παιδικής οικιακής εργασίας ως μια μορφή παιδικής εργασίας.

Ποια είναι τα πρωταρχικά αίτια αυτού του φαινομένου;

Υπάρχουν πολλές αιτίες για την παιδική οικιακή εργασία, αλλά σε γενικές γραμμές μπορούμε να τις διακρίνουμε μεταξύ των παραγόντων «ώθησης και έλξης». Μεταξύ των πρώτων, βρίσκεται η φτώχεια που πλήττει περισσότερο τις γυναίκες, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η έλλειψη εκπαίδευσης, οι έμφυλες και οι εθνοτικές διακρίσεις, η βία που υπέστησαν τα παιδιά στα σπίτια τους, η εκτόπιση, η αγροτική – αστική μετανάστευση και η απώλεια των γονέων λόγω συγκρούσεων ή ασθένειας. Μεταξύ των τελευταίων, μπορούμε να αναφέρουμε την αύξηση των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων, τη δουλεία για χρέη- επιπρόσθετα με την αντίληψη ότι ο εργοδότης ανήκει στο ευρύτερο οικογενειακό δίκτυο και ως εκ τούτου προσφέρει ένα προστατευμένο περιβάλλον για το παιδί, την αυξανόμενη ανάγκη για τις γυναίκες του νοικοκυριού να έχουν ένα «αντικαταστάτη» στο νοικοκυριό ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλο και περισσότερες γυναίκες να εισέρχονται στην αγορά εργασίας , και η ψευδαίσθηση ότι οι οικιακές υπηρεσίες δίνουν στα εργαζόμενα παιδιά ευκαιρίες για εκπαίδευση.

Ποιοι είναι μερικοί από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που εργάζονται στον οικιακό τομέα;

Οι κίνδυνοι που συνδέονται με τις οικιακές εργασίες για ένα παιδί είναι ένα θέμα που προκαλεί σοβαρές ανησυχίες. Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας έχει εντοπίσει έναν αριθμό κινδύνων στους οποίους οι οικιακοί εργαζόμενοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι και ο λόγος που η οικιακή εργασία μπορεί να θεωρηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις ως μια από τις χειρότερες μορφές παιδικής εργασίας. Μερικοί από τους πιο κοινούς κινδύνους  που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στις οικιακές υπηρεσίες είναι: μεγάλες σε διάρκεια και κουραστικές εργάσιμες ημέρες, χρήση τοξικών χημικών ουσιών, μεταφορά βαρέων φορτίων, χειρισμός επικίνδυνων αντικειμένων, όπως μαχαίρια, τσεκούρια και καυτά τηγάνια, ανεπαρκή ή ακατάλληλα τρόφιμα και διαμονή, ταπεινωτική ή υποτιμητική μεταχείριση, συμπεριλαμβανομένης της σωματικής και λεκτικής βίας και της σεξουαλικής κακοποίησης. Οι κίνδυνοι επιτείνονται, όταν ένα παιδί ζει στο νοικοκυριό όπου εργάζεται ως οικιακός εργαζόμενος. Αυτοί οι κίνδυνοι θα πρέπει να ειδωθούν σε συνδυασμό με την άρνηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του παιδιού, όπως, για παράδειγμα, την πρόσβαση σε εκπαίδευση και υγειονομική περίθαλψη, το δικαίωμα στην ξεκούραση, ελεύθερο χρόνο, παιχνίδι και αναψυχή, και το δικαίωμα στη φροντίδα και την τακτική επικοινωνία με τους γονείς και τους συνομήλικους τους. Οι παράγοντες αυτοί μπορεί να οδηγήσουν σε μη-αναστρέψιμες επιπτώσεις στη σωματική, ψυχολογική και ηθική ανάπτυξη του παιδιού, στην υγεία και την ευημερία του.

Οι Συμβάσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας αριθ. 138 και αριθ. 182 για την παιδική εργασία και η Σύμβαση αριθ. 189 για την αξιοπρεπή εργασία των οικιακών εργαζόμενων

Η νέα Σύμβαση Αρ. 189 δρα συμπληρωματικά στις διατάξεις των Συμβάσεων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την παιδική εργασία: Σύμβαση αριθ. 138 για την ελάχιστη ηλικία και Σύμβαση αριθ. 182 για τις χειρότερες μορφές της παιδικής εργασίας. Η Σύμβαση Αρ. 189 ορίζει ρητά ότι τα κράτη μέλη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας θα πρέπει να ορίσουν μια ελάχιστη ηλικία για τους οικιακούς εργαζόμενους σύμφωνα με τις διατάξεις των Συμβάσεων Αρ. 138 και Αρ. 182, και όχι µικρότερο από το ελάχιστο όριο ηλικίας που καθορίζεται στις εθνικές νομοθεσίες και κανονισμούς για τους εργαζόμενους. Η Σύσταση αριθ. 201 ενισχύει το αίτημα αυτό ζητώντας τον εντοπισμό, την απαγόρευση και την εξάλειψη της επικίνδυνης οικιακής εργασίας για τα παιδιά και την εφαρμογή μηχανισμών παρακολούθησης της κατάστασης των παιδιών στην οικιακή εργασία.

Τα παιδιά που βρίσκονται παγιδευμένα σε παιδική εργασία στον οικιακό τομέα από πολύ νεαρή ηλικία, είναι πιθανό να μην έχουν καμία ή να έχουν ανεπαρκή πρόσβαση στην εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή, τα παιδιά-οικιακοί εργαζόμενοι πάνω από την κατώτατη νόμιμη ηλικία έχουν μια μειωμένη πιθανότητα να συνεχίσουν στην εκπαίδευση. Η Σύμβαση Αρ. 189 καλεί τα κράτη-μέλη να λάβουν μέτρα ώστε να διασφαλίζεται ότι η εργασία που επιτελούν οι οικιακοί εργαζόμενοι κάτω από την ηλικία των 18 ετών και πάνω από το κατώτατο όριο ηλικίας για απασχόληση, δεν τους στερεί την υποχρεωτική εκπαίδευση, ή δεν παρεμβαίνει στις ευκαιρίες  συμμετοχής τους σε περαιτέρω εκπαίδευση ή επαγγελματική κατάρτιση.

Πόσα παιδιά εμπλέκονται σε Παιδική Οικιακή Εργασία και σε Παιδική Εργασία στον τομέα της Οικιακής Εργασίας;

  • 17,2 εκατομμύρια παιδιά συμμετέχουν σε αμειβόμενη ή μη αμειβόμενη οικιακή εργασία στο σπίτι ενός τρίτου προσώπου ή εργοδότη.
  • εξ’ αυτών, 11,5 εκατομμύρια εμπλέκονται σε παιδική εργασία, εκ των οποίων τα 3,7 εκατομμύρια σε επικίνδυνες μορφές της (21,4% στο σύνολο των παιδιών-οικιακών εργαζόμενων).
  • και 5,7 εκατομμύρια, κυρίως έφηβοι/ έφηβες, συμμετέχουν σε επιτρεπτή μορφή εργασίας αλλά θα πρέπει να προστατεύονται από τις καταχρηστικές σχέσεις και να τους παρέχονται αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας –
  • επιπρόσθετα, ένας μη-καθορισμένος αριθμός παιδιών συμμετέχουν σε οικιακή εργασία ως αποτέλεσμα της εξαναγκαστικής εργασίας και του trafficking. To 2012, η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) παρήγαγε Παγκόσμιες Εκτιμήσεις για την Εξαναγκαστική Εργασία (Global Estimates on Forced Labour). Εκ του συνολικού αριθμού των 20,9 εκατομμύρια εργαζόμενων σε συνθήκες εξαναγκασμού (forced labourers), τα παιδιά ηλικίας 17 ετών και κάτω εκπροσωπούσαν το  26% όλων των θυμάτων εξαναγκαστικής εργασίας (ή 5,5 εκατομμύρια παιδιά). Ενώ ο ακριβής αριθμός των παιδιών υπό εξαναγκαστική εργασία και trafficking για οικιακή εργασία παραμένει άγνωστος, τα ευρήματα υποδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών αριθμών παιδιών σε συνθήκες δουλείας για χρέη, παιδιών-θυμάτων trafficking και σε κατάσταση δουλείας –
  • 67,1% όλων των παιδιών-οικιακών εργαζόμενων είναι κορίτσια (έμφυλη διάσταση) –
  • 65,1% όλων των παιδιών οικιακών εργαζόμενων έχουν ηλικία κάτω των 14 ετών: 7,4 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5 έως 11 ετών και 3,8 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 12 έως 14 ετών
  • η παιδική οικιακή εργασία επηρεάζει – ως φαινόμενο – όλες τις περιοχές του κόσμου.

 

Διαβάστε Επίσης  Η μισθολογική κινητικότητα στην Ελλάδα (2008-2014)

Απόδοση-Επιμέλεια:  Τομπέα Ελένη / Ντούνης Ανδρέας

Πηγή: ilo.org

socialpolicy.gr

Related Posts

Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα
Slider

Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

by admin
22 Ιανουαρίου, 2021
0

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών κήρυξε την 24η Ιανουαρίου ως Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης για να αναδείξει το ρόλο της...

Read more
Η μισθολογική κινητικότητα στην Ελλάδα (2008-2014)

Η μισθολογική κινητικότητα στην Ελλάδα (2008-2014)

21 Ιανουαρίου, 2021
13ο Τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού Κοινωνική Πολιτική

13ο Τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού Κοινωνική Πολιτική

4 Ιανουαρίου, 2021

Προβληματισμοί για την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Κύπρο και η ταυτότητα της πολυπολιτισμικότητας

29 Δεκεμβρίου, 2020
Πρόσφατη έκθεση αναφορικά με προληπτικές πολιτικές σε 11 κράτη-μέλη της ΕΕ

Πρόσφατη έκθεση αναφορικά με προληπτικές πολιτικές σε 11 κράτη-μέλη της ΕΕ

21 Δεκεμβρίου, 2020
Load More
Tags: διεθνής οργάνωση εργασίαςκοινωνική πολιτική αρθρογραφίαΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Comments 1

  1. Παράθεμα: Pressenza - Παιδική Εργασία και Οικιακή Εργασία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η εξέλιξη της δικαιικής αντιμετώπισης του βιασμού από τον ύστερο Μεσαίωνα έως τον 21ο αιώνα

Η εξέλιξη της δικαιικής αντιμετώπισης του βιασμού από τον ύστερο Μεσαίωνα έως τον 21ο αιώνα

23 Ιανουαρίου, 2021

Διοικητικός Υπάλληλος-Λογιστής και Κοινωνικός Επιστήμονας στο Δήμο Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας

22 Ιανουαρίου, 2021
Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

Διεθνής Μέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ειρήνη και τη δημοκρατική πολιτότητα

22 Ιανουαρίου, 2021

Follow us on Facebook

Follow us on Facebook

newsletter

Subscribe to our mailing list

* indicates required



newsletters socialpolicy.gr


Next Post
“Non-Formal Pathways in Language Teaching” – Εκμάθηση γλώσσας σε ενήλικες μετανάστες και πρόσφυγες

"Non-Formal Pathways in Language Teaching" - Εκμάθηση γλώσσας σε ενήλικες μετανάστες και πρόσφυγες

Δωρεάν Ψηφιακή Μαστογραφία στο Δήμο Ηλιούπολης

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη «Τι μπορείς να κάνεις; Δώσε αίμα. Δώσε τώρα. Δίνε συχνά»

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη «Τι μπορείς να κάνεις; Δώσε αίμα. Δώσε τώρα. Δίνε συχνά»

Κοινωνικη Πολιτικη Κοινωνικη Θεωρια

© 2021 socialpolicy.gr

Navigate Site

  • Αρχική
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

Follow Us

No Result
View All Result
  • Επίκαιρα
    • Διεθνή
    • Θέσεις Εργασίας
    • Ημερίδες-Συνέδρια
    • Σεμινάρια
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Κοινωνική Πολιτική
    • Προγράμματα
    • Αρθρογραφία
    • Εργασία και Πολιτικές Απασχόλησης
    • Κοινωνική Προστασία
    • Κοινωνική Συνοχή
    • Κοινωνική Στέγαση
    • Σύλλογος Επιστημόνων Κοινωνικής Πολιτικής
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Κοινωνική Αλληλεγγύη
  • Απόψεις
  • Υγεία
    • Επιστήμη
    • Ψυχολογία
  • Βιβλία

© 2021 socialpolicy.gr

error: Content is protected !!